Aviseringar
Rensa alla

hur bra är din gaydar tävling på uppsala universitet


Ämnesstartare

http://www.idehist.uu.se/vethist/index.php/event/page/14
länken går till en hemsida om en tävling där man ska utskilja homosexuella och straighta människor.
jag tycker det är fantastiskt bakåtsträvande och stigmatiserande och jag blir arg på riktigt

tycker du lika dant skriv ett par rader till:
imgamesuppsala@gmail.com


   
Citera

jag antar att meningen med tävlingen är att bevisa för människor att man int ekan se folks sexuella läggning utifrån utseendet, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag antar att meningen med tävlingen är att bevisa för människor att man int ekan se folks sexuella läggning utifrån utseendet, eller?

man kan vinna pengar om man är bra på att skilja på folk!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(btw en bra tråd i hbt forumet)


   
SvaraCitera

läste nu. trodde det skulle vara att man såg bilder.
verkar helt klart som en.. underlig tävling

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

känner mig som en ond människa för att jag har lust att tjäna 150-400 kronor...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

verkar helt klart som en.. underlig tävling

så jag har rätt att bli arg?


   
SvaraCitera

qazedctgb:

så jag har rätt att bli arg?

beror på vad syftet med den är.
fast klart, du har ju oavsett syfte rätt till dina känslor, så du har väl alltid "rätt" att bli arg.

står det någonstans om deras syfte..? tycker inte att det framgick, fast det kanske kan förstöra undersökningen i och för sig

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

jag tolkade i varje fall tävlingen som om det primära inte var vilken sexuell läggning folk har egentligen, utan kanske snarare hur folk resonerar kring om de talar sanning eller inte eller något sånt. jag vet inte, jag kan helt ha missförstått det.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

så jag har rätt att bli arg?

Nej. Eftersom allt sker på frivillig basis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achtung:

Nej. Eftersom allt sker på frivillig basis.

fast det är ju ändå en tävling som vars poäng är att särskilja homosexuella!


   
SvaraCitera

qazedctgb:

fast det är ju ändå en tävling som vars poäng är att särskilja homosexuella!

Och? Det är fortfarande på frivillig basis och om det är så att man inte kan se skillnad på homo/hetero så får man ju bara det bevisat. Sluta moralisera över trams.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13649602.ab

Du är på den här nivån nu.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

fast det är ju ändå en tävling som vars poäng är att särskilja homosexuella!

Poängen är ju snarare att se om det går att särskilja. [crazy]

Och om det går, vad det är som skiljer osv osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achtung:

Och? Det är fortfarande på frivillig basis och om det är så att man inte kan se skillnad på homo/hetero så får man ju bara det bevisat. Sluta moralisera över trams.

nej det gör jag inte
jag tycker det är bakåtsträvande och stigmatiserande.

Achtung:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13649602.ab

Du är på den här nivån nu.

det är jag inte alls kinapuffar gjordes för länge sedan och det är trams att bli upprörd av det nu det är som negerboll. men i ett progressivt samhälle där vi redan har kommit långt i jämlikhets arbetet så tar man med det här ett steg tillbaka...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

står det någonstans om deras syfte..?

Poängen med undersökningen är att förstå hur sociala grupper skiljer sig åt, vilka kännetecken som särskiljer dem från andra och hur duktiga människor är att smälta in i sociala miljöer som de inte har erfarenhet av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Poängen med undersökningen är att förstå hur sociala grupper skiljer sig åt, vilka kännetecken som särskiljer dem från andra och hur duktiga människor är att smälta in i sociala miljöer som de inte har erfarenhet av.

men själva tävlingen är bakåtsträvande och stigmatiserande vill man göra en sån undersökning kunde man tagit vänsterpartister och moderater till exempel och inte en grupp som kämpar för att bli accepterade...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

men själva tävlingen är bakåtsträvande och stigmatiserande vill man göra en sån undersökning kunde man tagit vänsterpartister och moderater till exempel och inte en grupp som kämpar för att bli accepterade...

De gör ju olika saker, tidigare gällde det ju blinda. Varför ska homosexualitet vara tabulagt där?

Jag förstår inte problemet. De som ställer upp gör de frivilligt, så de tycker antagligen inte att undersökningen är "bakåtsträvande och stigmatiserande". Ska de inte ha rätt att göra som de vill, bara för att de är gay? [no-no] De kanske tycker att det är bra att debatten förs?


   
SvaraCitera