Aviseringar
Rensa alla

Hur dämpar man sin ångest?


Ämnesstartare

Sitter nu typ varje dag / kväll ( ja me typ hela tiden) med ångest och kan inte sova för har för mycket ångest. Sov typ 30 minuter igår och har lyckats sova ca 4 h men sedan vaknade jag med världens ångest igen. Hur kan man dämpa sin ångest? Jag vill inte ta medicin då jag bara hört dåliga saker om ångestdämpande mediciner. Har ni några tips om hur ni dämpade / tog bort er ångest så säg gärna till för det funkar inte i längden för mig att sova i skolan...


   
Citera
Ämnesstartare

hmm, är nog mycket relevans i vad man har ångest inför. Men som generella tips... Har aldrig haft ångest. Men jag hade mkt problem med krupp när jag var yngre. Så jag brukade vakna ofta o inte kunna andas alls. Och då hade man ju minst sagt panik, men det brukade lösas med att sitta ute o kolla på himlen i en filt, stora andetag o dricka te. Så det kanske är en najs lösning, om du inte bor mitt i stan. Gå ut lite o bara... slappna av. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå fram till några vuxna och vråla att "jag behöver bli sedd fattar ni det" och gör nån flummig grej av det

insistera med glimten i ögat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exempelvis säga vad som är fel


   
SvaraCitera
b1son

4-7-8-metoden

fixar länk sen. aftonbladet wellness e så bra


   
SvaraCitera
b1son

   
SvaraCitera

alkohol och knark


   
SvaraCitera

Det finns jättebra läkemedel mot ångest. Tycker det är så synd att det är så stigmatiserat att behöva ta ångestdämpande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knark.


   
SvaraCitera

Har märkt att människor är jävligt duktiga på att gräva bort ångest när de egentligen behöver känna av den och tillåta sig ha KÄNSLOR.


   
SvaraCitera