Aviseringar
Rensa alla

Hur definieras egentligen reklam?


passaro:

Och dessa är att låsa trådar där användare länkar till eget material i form av bloggar, websidor o.s.v?

Jag pratade med Danling på msn för ett tag sedan och frågade om det var tillåtet att ha sin blogg som signatur, han sa nej, om det inte är UM-bloggen, så då antar jag att det inte är tillåtet att länka till sin egna blogg/egna sidor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Jag pratade med Danling på msn för ett tag sedan och frågade om det var tillåtet att ha sin blogg som signatur, han sa nej, om det inte är UM-bloggen, så då antar jag att det inte är tillåtet att länka till sin egna blogg/egna sidor

Det är en sjujävla skillnad på att ha någonting i sin signatur - att i praktiken posta det i varje inlägg - och att posta det i en tråd.

(Jag vill även passa på att tillägga att Danling vinner det stora Image-priset (läses "jag hittar på godtyckliga, ologiska förbud bara för att vara ett arsle") för det uttalandet.)


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Det är en sjujävla skillnad på att ha någonting i sin signatur - att i praktiken posta det i varje inlägg - och att posta det i en tråd.

Personligen tycker jag dock att siggen ska vara ganska fri. Det blir ett ganska diskret sätt att länka, som inte stör så mycket (de flesta har en sig oavsett så).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Personligen tycker jag dock att siggen ska vara ganska fri. Det blir ett ganska diskret sätt att länka, som inte stör så mycket (de flesta har en sig oavsett så).

Uppenbarligen håller inte Alexander Imageling med dig.


   
SvaraCitera

Crypto:

Vi får se vad Danling svarar.

Han kommer inte svara. Han är väldigt bra på att ignorera användare som citerar honom eller PMar honom, jag tror inte att han bryr sig om UM för fem öre.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Han kommer inte svara. Han är väldigt bra på att ignorera användare som citerar honom eller PMar honom, jag tror inte att han bryr sig om UM för fem öre.

Han brukar svara på såna här saker.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Han kommer inte svara

Han är flitig med svar i mod-forumet iaf [y]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Han brukar svara på såna här saker.

Nej.

Crypto:

Han är flitig med svar i mod-forumet iaf [y]

I så fall skulle jag uppskatta om någon sade åt honom att sluta ignorera användare.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej.

Jo.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Jo.

Nej. Inte sett till honom på rätt länge. Är lite väl tardigt.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Jo.

Nej.


   
SvaraCitera

Reklam borde det väl bara vara om det är en länk som gagnar postaren kommersiellt?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Enligt variabel och Crypto är uppenbarligen alla länkar som på något vis kan relateras till den postande användaren reklam. Idioter.

åh, ärad att ha fått tråd av dig ;( trådar med rubrik typ "läs min bloooogggz" som bara har det syftet brukar jag ta bort, är det nåt som anses felbedömt är det bara att skicka pm.

respons:

Reklam borde det väl bara vara om det är en länk som gagnar postaren kommersiellt?

§5 säger inget om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

åh, ärad att ha fått tråd av dig ;( trådar med rubrik typ "läs min bloooogggz" som bara har det syftet brukar jag ta bort, är det nåt som anses felbedömt är det bara att skicka pm.

Tja, du brukar även ge dig på trådar där folk ber om tips på hur de kan skriva bättre, eller tekniska tips, eller allting annat som innehåller en länk till en privat blogg eller hemsida.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Tja, du brukar även ge dig på trådar där folk ber om tips på hur de kan skriva bättre, eller tekniska tips, eller allting annat som innehåller en länk till en privat blogg eller hemsida.

fail isåfall. visste inte.


   
SvaraCitera