Aviseringar
Rensa alla

hur det gick med eran navelpiercing.


Ämnesstartare

Jag har nyligen tagit navelpiercing och är nyfikna över hur det gick med andras navlpiercing [smile]
När tog du den, hur har det gått att sköta om den, när hade den läkt eller blev den infekterad?
Tack på förhand [cheers]


   
Citera

jag tog för många år sedan.
Den blev inte infekterad, men den läkte aldrig och slutade inte vara öm innan jag tröttna och tog ut den. Tror jag stod ut i ett halvår med den. Skötseln va inte det minsta jobbigt, jag hade haft hål i öronen och piercingar i läppen tidigare och naveln var väl inte jobbigare vad jag minns, men jag tröttnade på att ha en piercing fast i läkningsstadiet så lång tid. Hade räknat med tre månader, tror det var det dom sa på studion också, har i efterhand förstått att navelpiercingar ofta tar längre tid på sig än så.

Hon som pierca gjorde också något fel från början, min navel hade tajt med hud och var svårpiercad så hon fick göra om. Det kan hända att den inte ville läka för att jag inte har den optimala piercingnaveln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som tur är min bara pyttelite öm och pyttelite röd ännu!
Jag tycker inte heller skötseln är jobbig, det fungerar bra 🙂
Tack för ditt inlägg!


   
SvaraCitera

typ fem månader stod jag ut. Infektioner och en varböld bredvid, då gav jag upp.


   
SvaraCitera

Jag gjorde min själv. Den läkte fort, 1-2 månader eller så om jag inte minns helt åt helvette [smile]


   
SvaraCitera

jag tog min för typ 3 år sedan tror jag. rengjorde morgon och kväll (jag var jättenoga verkligen). jag fick ingen infektion och min dröjde cirka ett halvår innan den läkte (eller jag bytte smycke efter ett halvår). det blir lätt infektioner i naveln för att det dels är smutsigaste stället på kroppen, men också på grund av att det är dålig blodcirkulation där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

varböld bredvid

hoppas det inte blir så för mig iaf 😮

kennyman:

Den läkte fort, 1-2 månader eller så

okej, min fyller en månad nu och det har gått ganska bra så jag hoppas min också läker fort [smile]

makemeproud:

jag var jättenoga

det är jag med, är orolig att det ska bli infekterat eller att den ska migrera, men jag är noga med att tvätta så jag hoppas på det bästa [smile]


   
SvaraCitera