Aviseringar
Rensa alla

Hur detaljerat ska man ange sina datorskunskaper på CV?


Ämnesstartare

Har lite mindre problem jag funderat på nu när jag ska söka ett jobb. Nog för att jag tycker att skriva personligt brev är allra svårast i sammanhanget så finns det en detalj med CV jag funderat på.  Jag tycker att med dagens datoriserade värld så går det inte bara att skriva att man har goda eller mycket goda datorkunskaper Då blir ju frågan hur detaljerad man ska vara ska man skriva ner allt eller bara lite eller?


   
Citera

Beror på arbetet en söker? :s


   
SvaraCitera

My dreams are her:
Har lite mindre problem jag funderat på nu när jag ska söka ett jobb. Nog för att jag tycker att skriva personligt brev är allra svårast i sammanhanget så finns det en detalj med CV jag funderat på.  Jag tycker att med dagens datoriserade värld så går det inte bara att skriva att man har goda eller mycket goda datorkunskaper Då blir ju frågan hur detaljerad man ska vara ska man skriva ner allt eller bara lite eller?

kan du något speciellt program?

kan du mer än average svensson?

hur djupt kan du gå i en dator tills du inte vet vad du gör längre?
kan du hårdvara?


   
SvaraCitera

berätta om um


   
SvaraCitera

Det beror på vad du söker. Jag själv listar massor med saker, men det är ju för att det är relevant för de jobb jag söker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Det beror på vad du söker

Administrativ assistent. Vet precis vad tjänsten innebär jobbar med de nu. Måste av p.g.a.  formalia söka tjänsten om jag vill jobba kvar.

Får man nämna negativa saker som tex att man inte kan Mac?


   
SvaraCitera
Kudhos

aristoteles:
Det beror på vad du söker. Jag själv listar massor med saker, men det är ju för att det är relevant för de jobb jag söker.

Jag listar allt för alla jobb. Min lista är lång men HEY, jag har jobbat hårt för att få den kunskapen. Det vill jag skylta med. 


   
SvaraCitera

My dreams are her: Får man nämna negativa saker som tex att man inte kan Mac?

Nej, generellt skriver man inte om saker man inte kan, det skulle bli ett långt cv.

My dreams are her: Administrativ assistent.

Skriv om det som är relevant för tjänsten. Om kunskap om word behövs, skriv om dina kunskaper i word osv.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Jag listar allt för alla jobb. Min lista är lång men HEY, jag har jobbat hårt för att få den kunskapen. Det vill jag skylta med. 

Skulle jag skriva allt så skulle det bli en bok. Jag har bara ett cv men dit stoppar sådant som kan bli relevantGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Det vill jag skylta med

Lite så tänker jag också men det blir så långt om jag skriver allt på detaljnivå.  Relevans verkar vara ledordet här.


   
SvaraCitera
Kudhos

My dreams are her:

Lite så tänker jag också men det blir så långt om jag skriver allt på detaljnivå.  Relevans verkar vara ledordet här.

Jag brukar lista det mesta men håller det på 3 olika nivåer

Mycket goda
goda
tillfredställande

aristoteles:

Skulle jag skriva allt så skulle det bli en bok. Jag har bara ett cv men dit stoppar sådant som kan bli relevantGlad

Jag har nog ingen bok :$ Men en del. CV:t är totalt 2 sidor så det är ändå kort nog. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Går inte djupare än de 3 nivåerna. Om arbetsgivaren vill veta mer så får de ta på intervju helt enkelt. 


   
SvaraCitera

Kudhos:

Jag brukar lista det mesta men håller det på 3 olika nivåer

Mycket goda
goda
tillfredställande

Jag har nog ingen bok :$ Men en del. CV:t är totalt 2 sidor så det är ändå kort nog. 

Kör allt genom linkedin, för det är vad alla i branchen använder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Jag brukar lista det mesta men håller det på 3 olika nivåer

Mycket goda
goda
tillfredställande

Det är bra, tänker lite i samma banor.


   
SvaraCitera