Aviseringar
Rensa alla

Hur e d möjligt?


Ämnesstartare

Kom hem igår efter jobbet och kände mig rätt sleten (pga sömnsvårigheter Dold text: tiny).

Bytte om till mjukiskläder och lade mig i sängen för att vila någon halvtimme innan kvällsmaten...

...Vaknade från min "vilostund" klockan nio imorse.
[tard]

Hur länge har du sovit utan att vakna som längst?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

När jag har jobbat natt brukar jag hålla mig vaken dagen efter och sedan lägga mig kanske klockan 17 som tidigast. Ibland vaknar jag inte förrän cirka klockan 8 så då blir det ungefär 14-15 timmar sömn. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ibland vaknar jag inte förrän cirka klockan 8 så då blir det ungefär 14-15 timmar sömn. [party]

Gör du det med flit och känns det inte konstigt i hela huvudet att sova bort en kväll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Gör du det med flit och känns det inte konstigt i hela huvudet att sova bort en kväll?

Om jag skulle sova på morgonen efter jag jobbat natt så skulle jag ha svårt att sova på kvällen. [n]
Om jag skulle lägga mig på kvällen efter jag jobbat natt så skulle jag ändå vakna klockan 8 nästa morgon men vara jättetrött. [n]
På det här sättet vaknar jag pigg, utvilad och helt återställd. Dygnsrytmen är viktig och på det där sättet kommer den tillbaka på snabbaste sätt. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sover aldrig längre än 4 timmar utan att vakna [cry] kan ju dock alltid somna om efter att jag har vaknat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att mina längsta sömn var ca 12-14 timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

på det där sättet kommer den tillbaka på snabbaste sätt. [y]

Smart [y][party]

enhimmelskdrog:

sover aldrig längre än 4 timmar utan att vakna

Sover du väldigt lätt eller så?

xsaosinx:

Jag tror att mina längsta sömn var ca 12-14 timmar.

vad hade du gjort då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

vad hade du gjort då?

Oj, minns inte. Har hänt flera gånger. Bl.a. dygna i nära på två dygn, resa till Kina (över 17 timmar på resande fot).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Sover du väldigt lätt eller så?

ingen aning men det verkar så [crazy] vaknar av minsta ljud typ [party]


   
SvaraCitera