Aviseringar
Rensa alla

Hur enkelt är inte detta, hur förklarar man det för sin kompis.


Ämnesstartare

Hej jag har lite problem och vet inte vad jag ska göra, står som hyresgäst på en lägenhet som jag delar med 2 kompisar. Den ena funkar det bra med inga bekymmer. Dock den andre börjar jag bli lite orolig för, han är arbetslös, verkar inte särskilt intresserad av att skaffa jobb, bara sitter vid datorn hela dagarna, är "känd" i kompisgänget att han inte går att låna ut pengar till(är kanske skyldig ca4000 till div kompisar sen ett halvår tillbaks). Han kanske har vart arbetslös i ca 2 månader, och nu blir första månaden som han inte får någon lön, så jag börjar oroa mig för hyra, går som lärling och har inte råd att lägga ut dubbelhyra bara för han inte orkar skaffa sig ett jobb, samtidigt är det en bra polare som jag inte bara kan kasta ut hur som helst, samtidigt beklagar han sig över höga räkningar som han inte ens betalt vissa än mindre öppnat kuverten. och då går han och köper sig en bärbar hårddisk tillråga på allt. och till det som gör mig lite mer orolig, inte bara för pengarnas skull är att han blev tillsammans med mitt ex nyligen(vi var tillsammans nåt år. och nu tänker ni"du är bara bitter för du är svartsjuk" men det är nog inte det, det var jag som gjorde slut och vi är bra kompisar men min polare är den typen som utnyttjar sina flickvänner, han var tillsammans med en tjej för att kunna bo hos henne, och en som han fick pengar av, och var otrogen mot båda två, och eftersom tjejen här är bra kompis med mig vill jag inte att hon ska bli sårad om han gör samma sak. VAD FAN SKA JAG GÖRA? vill prata med han men vet inte hur man inleder"du du har mycket skulder, utgnyttjar dina flickvänner och köper massa skit som du inte behöver, men annars är allt bra eller?"


   
Citera

"Du, du behöver betala hyran. Om du inte gör det får du hitta någon annanstans att bo. Bara så du vet."


   
SvaraCitera

jag kom[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag med, dock inte här utan på xnxx.com [blush]


   
SvaraCitera

Verkar vara en kalasprick ju


   
SvaraCitera

göteborgarn90:

tillsammans med mitt ex

göteborgarn90:

bo hos henne

problem solved


   
SvaraCitera

du förklarar på ett snällt sätt för honom att det bara är för honom att ta sina pinaler och sticka om han inte kan betala för sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

"Du, du behöver betala hyran. Om du inte gör det får du hitta någon annanstans att bo. Bara så du vet."

jo det r jag stenhård på, samt att vi köper vår egen mat osv.

honolulu:

göteborgarn90: tillsammans med mitt ex
göteborgarn90: bo hos henne
problem solved

jo, hon bor iofs hos sin morsa, men jag vill inte att det blir som med hans andra flickvänner, men får hoppas att det blir bättre där, men vafan, man blir lite orolig för sin kompis med när han har obetalda räkningar, för kanske 3k, skulder till kmopisar för 4k, sen ingen inkomst, samtidigt vet man att man inte kan låna ut pengar heller, dels för jag inte har så mycket när alt är betalt men också för man vet att man inte får betalt tillbaks, samtidigt som han köper massa jävla skit på avbetalning.


   
SvaraCitera

göteborgarn90:

jo det r jag stenhård på, samt att vi köper vår egen mat osv.

Nej, alltså, det är exakt vad jag menar att du borde säga. Därav citationstecknen.


   
SvaraCitera

göteborgarn90:

avbetalning

Alltså. Det är hans problem, inte dina. Du kan inte göra så mycket på den ekonomiska fronten, du kan bara vara vid hans sida när han behöver dig.. Heartbreak eller vad vänner nu är till för. Han är nog medveten om sin situation, men kanske inte vill erkänna den och därför inte tar tag i den. Om du känner att du vill göra något får du kanske peppa på honom, säga till på skarpen och allt sånt, vet inte hur er relation är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Nej, alltså, det är exakt vad jag menar att du borde säga. Därav citationstecknen.

jo det fattade jag ungefär så jag sa till han med, men fick bara ett "uum, men okej"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

kanske inte vill erkänna den och därför inte tar tag i den.

kan tänka mig att det är nåt sånt.


   
SvaraCitera

göteborgarn90:

jo det fattade jag ungefär så jag sa till han med, men fick bara ett "uum, men okej"

Men dåså. Då kan du ju helt enkelt utgå från att han tänker betala sin del av hyran. Om han sedan inte gör det kan du hänvisa tillbaka till det tidigare samtalet och säga att han har två veckor på sig att antingen betala eller flytta ut (eller vilket tidsperiod som nu känns lämplig).


   
SvaraCitera