Aviseringar
Rensa alla

Hur fan avstår ni snacks/godis/chocklad suget!?


passaro:

Ät vid regelbundna tider.


   
SvaraCitera

Ät så mycket godis/chips en dag tills du blir så äcklad att du vill spy.
Därefter blir man inte godis eller chipssugen på vääldigt länge, talar utefter egna erfarenheter [wink]


   
SvaraCitera

Själv brukar jag käka lite godis å sånt på lördagar. Exakt som när man va liten =P

Man måste unna sig något gott efter en hård veckas träning, sen kör man igen på måndag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Banan kostar mellan 25-30 kr/kg beroende på om de är ekologiska och sådant. Lösgodis kostar ungefär 80 kr/kg. Chips kostar ungefär 60 kr/kg.

wow, det var dyra priser.. kan lätt hitta billigare grejer

Capture:

Det är nästan dubbelt så mycket energi i bananer. Räknade ut att ett kilo bananer ger 9000 kcal. Jämför med chips som ger ca. 5000 kcal/kg.

fortfarande så blir jag mer mätt av en påse chips än några bananer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

en frukt mättar ju inte. Går väl på typ 6 bananer innan det kan jämföras med en chipspåse

äter du snacks/godis etc för att bli mätt? är det inte bara för att stoppa suget? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag och två kompisar har godisförbud som nyårslöfte... som man var liten med godislöfte ni vet 🙂
vi får inte äta någonting typ, inget godis, kakor/bullar/fikabröd, glass, saft/läsk, chips, oboy.. allt sånnt. ingen choklad, bara jättemörk typ över 80%

Min last är kakor och bullar. På nyårsdagen fick jag avböja hur mycket gott som hällst! :S men det går!

Det är kanske lättare att sluta om du slutar totalt. En anna grej som hjälper är att berätta att du ska sluta äta det och det för alla du umgås med, då kan du iallafall inte äta det när du är med dom 😉

Ha något du kan äta istället, när du känner suget. Antingen frukt, eller mörk choklad som vi har. Oftast så vill man bara äta något typ...

kämpa på! 🙂


   
SvaraCitera

Jag tänker på feta människor o jag slutar äta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar träna först och äta något riktigt gott sen, speciellt vid helgen. Men för det mesta blir det tvärtom, äter först och tränar sen.
För att bli av med suget efter sött ska du, som en anna person här har skrivit, äta vid regelbundna tider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det är nästan dubbelt så mycket energi i bananer. Räknade ut att ett kilo bananer ger 9000 kcal. Jämför med chips som ger ca. 5000 kcal/kg.

Matematik är inte din starka sida va? 100 gram banan innehåller 101 kcal. Hur du får det till 9000 förblir ett mysterium för mig.


   
SvaraCitera

Nifelheim:

Matematik är inte din starka sida va? 100 gram banan innehåller 101 kcal. Hur du får det till 9000 förblir ett mysterium för mig.

Enligt Chiquita så innehåller 100 g banan 89 kcal. Det blev alltså en nolla för mycket bara. Vilket gör att hela jämförelsen blir helt annorlunda. Nåväl.


   
SvaraCitera

Nifelheim:

Matematik är inte din starka sida va? 100 gram banan innehåller 101 kcal. Hur du får det till 9000 förblir ett mysterium för mig.

Enligt Chiquita så innehåller 100 g banan 89 kcal. Det blev alltså en nolla för mycket bara. Vilket gör att hela jämförelsen blir helt annorlunda. Nåväl.


   
SvaraCitera

Jag avstår inte. Följer mina sug. Fungerar bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Enligt Chiquita så innehåller 100 g banan 89 kcal. Det blev alltså en nolla för mycket bara. Vilket gör att hela jämförelsen blir helt annorlunda. Nåväl.

hehe, bara....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

äter du snacks/godis etc för att bli mätt? är det inte bara för att stoppa suget?

jag äter tills jag känner att jag inte orkar mer eller vill. stoppar suget gör det iaf.


   
SvaraCitera

noboundaries1:

hehe, bara....

Ja, det är ett ganska lätt misstag. [zzz]

Hur som helst. Ät vid regelbundna tider och ät ordentliga portioner. Blir du småhungrig mellan måltiderna - ät frukt, grönt, en filtallrik, gröt, smörgås osv. Det finns mycket du kan ersätta godiset med.


   
SvaraCitera