Aviseringar
Rensa alla

Hur fan frigör man sig från föräldrarna?


Ämnesstartare

Jag bor fortfarande hemma, är sällan ute med kompisar och mina föräldrar vet nästan allt om mig och mitt liv, samt har stor makt att påverka mina val. Kort och gott, jag är inte frigjord. buhuu

Hur gjorde ni när ni frigjorde er? Några konkreta tips?


   
Citera
Ämnesstartare

Har försökt vara trevlig mot dem. Har försökt säga att det ibland uppskattas att ha ett eget liv. Det fungerade inte. Föräldrar går inte att bli av med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle plugga vidare drygt 200km hemifrån så valet var ganska enkelt. Var tvungen att flytta för att kunna plugga.


   
SvaraCitera

OF 5:

Föräldrar går inte att bli av med.

så sant, så sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Skulle plugga vidare drygt 200km hemifrån så valet var ganska enkelt. Var tvungen att flytta för att kunna plugga.

säkert kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De har själva pushat på lite skulle jag vilja säga, men morsan kan väl vara lite väl moderlig ibland, ex ringer och låter ledsen när jag ska cyckla hem full pga hon är rädd att det ska hända något. Annars är det väl ganska chill, jag bor inte hemma på veckorna pga plugg, och mina föräldrar har alltid trott på mig (att jag gör rätt val) även när jag bevisat att jag inte gör det. Det är nice.

nu vet du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är nice.

Det låter nice indeed. Skulle jag önska mig.

Dan_the_ironman:

nu vet du.

tack för ditt svar Dan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Det låter nice indeed. Skulle jag önska mig.

Jag förstår inte riktigt vad dina föräldrar gör dock, det kan ju hända att våra är lika men att vi tolkar dem på olika sätt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag förstår inte riktigt vad dina föräldrar gör dock, det kan ju hända att våra är lika men att vi tolkar dem på olika sätt också.

Svammel:
Tja, framförallt min far brukar ofta beskriva min upplevelse som världsfrånvänd, samt kräva ett starkt faktaunderlag för att själv begrunda saken innan har medger (eller inte håller med om) att det jag ska göra är försvarbart... men missuppfatta mig inte. Jag älskar mina föräldrar och de är fina, om än överbeskyddande... fast jag antar att frigörelsen hänger mycket på mig egentligen.

OnT:
Det kan mycket väl vara som du säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

om än överbeskyddande... fa

Det kan jag tycka att mina är med, eller åtminstone min mor, men sedan får man tänka i olika perspektiv, hon kanske vill hämta mig när jag är ute och super i hembyggden, men å andra sidan får jag söka exakt vad jag vill och gå precis vart jag vill i högskolan och ändå vara helt säker på att hon kommer respektera och stå bakom mig i de val jag gör, vilket är mer värt för mig.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

men morsan kan väl vara lite väl moderlig ibland, ex ringer och låter ledsen när jag ska cyckla hem full pga hon är rädd att det ska hända något.

[bigsmile]

ont
vet inte riktigt, flyttade hemifrån 40 mil när jag var 16
iofs så har jag ju en väldigt nära relation med min moder så hon vet ju rätt mycket (nästan allt) om mig och mitt liv också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

iofs så har jag ju en väldigt nära relation med min moder så hon vet ju rätt mycket (nästan allt) om mig och mitt liv också.

Vad schysst att du delar med dig, så jag blir mindre ensam. Flytta ska jag definitivt, måste bara tänka över 'et.


   
SvaraCitera

MissAnox:

Vad schysst att du delar med dig, så jag blir mindre ensam.

vad menar du med ensam? ensam om att dina föräldrar vet en massa saker om dig?

MissAnox:

Flytta ska jag definitivt, måste bara tänka över 'et.

att flytta hemifrån någorlunda tidigt tror jag är sunt, om man klarar av det.
min pojkväns kompis bor hemma hos mamma och är 25...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vad menar du med ensam? ensam om att dina föräldrar vet en massa saker om dig?

Om att ha en mkt nära relation till min mor.

Blivande_japan:

att flytta hemifrån någorlunda tidigt tror jag är sunt, om man klarar av det.

håller med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom på att mamma nog vet allt om mig med, mest för att jag är så fruktansvärt omystisk av mig.


   
SvaraCitera