Aviseringar
Rensa alla

Hur fan hittar man ett band att spela i?


Ämnesstartare

Ej kontaktannons, so fuck off! Dold text: Dramatisk inledning va? [wink]

Jag skulle sjukt gärna vilja spela i ett band, men jag vet verkligen inte hur jag ska lyckas:

*Hitta ett band med rätt musikstil att joina
*Joina
*Promota mig själv så jag låter aningens lite intressantare än jag egentligen är.

Now U tell me, hur gör man sånthär? [confused]


   
Citera

Skit i att ha ett, ingen skulle ändå vilja lyssna på er.


   
SvaraCitera

man gör som när man ska försöka finna en vän letar tills man ger upp och inser att det inte är någon ide


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MonarkIncest:

Skit i att ha ett, ingen skulle ändå vilja lyssna på er.

För man spelar ju i ett band bara för att få die hard-fans och en massa groupies dvs. free sex? [confused]


   
SvaraCitera

Varför spelar man i ett band då?


   
SvaraCitera

Skapa ett själv. Enklast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en kvist:

Skapa ett själv. Enklast.

Men hur? Mitt sociala IQ är fan i botten! [cry]


   
SvaraCitera

Det finns nog i varenda mindra stad i sverige minst ett ställe där unga musiker kan träffas och repa.

Själv är jag från Norrtälje, där jag spelade i flera band. Började min musikkarriär i ett punkband som vi startade på ungdomsgården. När jag gick på gymnasiet startade jag och en pooare ett band, vi hittade en mycket duktig trummis och en lika duktig sångerska via ABF, folkets hus.

Kort sagt, det finns många kanaler att gå via. Bästa sättet är att höra runt och framför allt att snacka med andra musiker. Det finns alltid någon som känner någon som letar efter ett band


   
SvaraCitera

Run Riot:

Men hur? Mitt sociala IQ är fan i botten! [cry]

Enmannaband, hallå. Dessutom är det okej att vara dryg och elitistisk om man är bandledare.


   
SvaraCitera

Skrämd av en kvist:

Skapa ett själv. Enklast.

Run Riot:

*Hitta ett band med rätt musikstil att joina

Vad är rätt musikstil då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Vad är rätt musikstil då?

"rätt" Jag vill inte spela i ett death metal band bara för att, utan jag vill hitta nåt som kör sån musik som jag uppskattar.


   
SvaraCitera

Härma.


   
SvaraCitera

Precis som Daifu säger så finns det oftast åtminstone något ställe där band har möjlighet att repa. Medborgarskolan, ABF etc. är exempel på vilka som brukar kunna tillhandhålla sådant.

Kolla upp om det finns något sådant där du bor, sen plitar du ner lite information om dig själv. Hur länge du har spelat, vad du vill spela för typ av musik, kontaktuppgifter och dylikt och sätter upp i lokalen. Du kan också höra med ansvariga om de känner till band som behöver folk 🙂

Sen så finns det lite musikforum också som man kan höra sig för på, http://vimusiker.se bland annat ;o


   
SvaraCitera

Run Riot:

"rätt" Jag vill inte spela i ett death metal band bara för att, utan jag vill hitta nåt som kör sån musik som jag uppskattar.

Rock, elektroniskt??


   
SvaraCitera

Sätt upp lappar i replokalshus eller på musikaffärer, det brukar faktiskt nappa rätt bra.


   
SvaraCitera