Aviseringar
Rensa alla

hur fan rider man? vet att säkert andra ställt samma fråga men hittade inget.


Ämnesstartare

Hej asså när man ser tjejer på porrfilm så ser det så jävla enkelt ut! sen när min kille ber mig sitta överst så går allt åt pipan. jag tycker det är så jävla svårt å jag ser på han att han nog tycker jag är skit dålig. jag skäms så mycket när jag sitter där och verkligen försöker 🙁 jag tycker det är typ omöjligt att guppa snabbt upp och ner. jag vet att man kan liksom rida fram & tillbaka också men är de skönt för killen? :S han tycker väl bäst om man gör upp och ner?

om de finns några ridarexperttjejer där ute 😀 ge lite tips. för de går liksom i slowmotion när jag ska göra de och de blir sjukt jobbigt efter några sekunder att guppa upp och ner haha

så gärna lite tips på hur det kan gå fortare och att det inte blir lika jobbigt hehe [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter

Hej,

Oj, oj, oj, det låter inte lätt när du förklarar:).
Vet du, jag tror helt enkelt att du överarbetar rörelsen samt inte har din häst tillräckligt lösgjord. Jag vill att du tänker på några saker när du tränar i fortsättningen...

1/ Arbeta din häst väl genom kroppen i en bra form till vardags. Känn att hästen är mjuk i båda sidor och att du kan rida ut den på yttertygeln. Detta ska kunna göras enkelt och avspänt. Ta hjälp om du får problem här.

2/ Träna på att böja och ställa hästen i halsen utan att tvära. Det vill säga jag vill att du ska kunna rida med rak kropp på hästen och böjd hals. Följ långsidan ner och kontrollera att hästen inte går inåt när du böjer. Samma sak här, använd så lite hjälper som möjligt. Känn att hästen verkligen ger efter och blir mjuk i böjningen. Det kan vara lite svårt i början. Om hästen är van att hålla balansen i halsen så kan den hålla emot en del. Börja lugnt i skritt.

3/ Tänk på att tvära lite. Gör inte för mycket tvärning, det är ett vanligt fel, och gör det bara svårare för hästen. Tänk också på att bara ha en svag böjning i halsen. Det är lika vanligt att ryttaren förböjer halsen.

4/ Se till att hästen flyttar sig undan din skänkel. Träna gärna skänkelvikning på långsidan med lite tvärning. Du ska kunna sitta med normal handställning och endast krama i tygeln för att ställa och förhålla. Hästen ska lätt och villigt dansa åt sidan.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

botox:

Lycka till!

kul!


   
SvaraCitera

botox:

Lycka till!

bra tips, tycker alla tjejer skall tänka på när dom rider


   
SvaraCitera

Istället för att bara ligga där som en död fisk (härligt att använda uttrycket på en kille för en gångs skull) så kan han väl hålla i dina höfter och hjälpa till.


   
SvaraCitera

botox:

Hej,

Image

Edit: Tänk inte att du ska lyfta dig själv upp och ner. Tänk dig mer att du dansar magdans. Fast sittande. Det är svårt att förklara.


   
SvaraCitera

[love] me


   
SvaraCitera

Jag fattar inte porrfilms-movesen[tard] Snacka om mjölksyra om man ska dra sig upp och ned hela tiden. lättare fram och tillbaka...Dvs om kuken är någorlunda rak.

Eller så kan man lägga sig ned över honom med överkroppen och låta honom sköta resten[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

lättare fram och tillbaka...Dvs om kuken är någorlunda rak.

gillar killen om man drar sig fram och tillbaka då? det blir ju inte på samma sätt, för det e ju betydligt lättare ^^


   
SvaraCitera

Hehe är också ganska dålig på detta men men.

Försök att arbeta mer med höfterna snarare än med benen/knäna. Och så säger du åt din lata kille att hjälpa till lite.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

gillar killen om man drar sig fram och tillbaka då? det blir ju inte på samma sätt, för det e ju betydligt lättare ^^

Jag kan inte tala för alla killar, kanske inte ens för en längre. Du får ju testa och se men eftersom det blir kortare rörelser så borde man arbeta fortare.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

gillar killen om man drar sig fram och tillbaka då?

Kan ni inte prata med varandra alls?[confused]


   
SvaraCitera

oh! Om du sitter på honom och han också sitter upp sådär för att hålla om dig så är det nog lättare att köra uppåt skulle jag tro. Då kan du hjälpa dig själv lite med att lägga armarna på hans axlar och han kanske kan hjälpa till att lyfta lite lätt så att du kommer någonstans.

Mawns:

Tänk dig mer att du dansar magdans. Fast sittande

Mera fram-bak varianten vill säga?


   
SvaraCitera

rocka_billy:

gillar killen om man drar sig fram och tillbaka då? det blir ju inte på samma sätt, för det e ju betydligt lättare ^^

Det brukar nog vara skönare för tjejen än för killen. Men inte helt fel[cute]

Som sagt din kille behöver ju inte ligga där som en död fisk. Sen ja, fan svårt o förklara, träna på är väl bästa svaret du hittar nog en bra ryth efter ett tag.

Prova att han sitter upp i typ en soffa och gränsla han och rid, det är extra skönt tycker jag, kanske samma för han.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kan ni inte prata med varandra alls?

jo det har du rätt i,det är lite av ett problem 🙁 jag har svårt att berätta vad jag gillar e lite blyg när de gäller sådant. men ska försöka nästa gång hehe
[blush]

Harpyja:

oh! Om du sitter på honom

yay [smile] lät hur mysigt som helst. ska prova de 😉


   
SvaraCitera