Aviseringar
Rensa alla

Hur fan ska jag göra?


Ämnesstartare

Jaokej. Kolla. Jag har en sjukt underbar vän på Internet. Men för nån vecka sen blev vi ovänner. Jag råkade skriva en sak som jag verkligen inte borde ha skrivit och yeah, han blev sur.
Så vi har inte snackat något sen dess. Jag har sagt förlåt och skrivit hur mycket han betyder för mig.
Men det spelar tydligen ingen roll. Jag börjar fundera på om vår vänskap är slut.
Men det är bara det att han har inte tagit bort mig som vän på sidan, så uhm. Helt hatad kan jag väl inte vara? Eller? För liksom, om han skulle vara helt trött på mig så skulle han väl ändå tagit bort mig som vän, eller?
Jag funderar på att fortsätta sitta här och låtsas som att inget har hänt, och bara vänta. Vi behöver nog en paus. Men jag vet inte. Jag är så rädd att förlora honom. Så yeah. Borde jag skicka något patetiskt och desperat meddelande till honom, eller ska jag vänta på att han ska skriva något?


   
Citera

Vad var det du skrev till honom?

Du har redan bett och förlåtelse och talat om för honom att han betyder mycket för dig. Om han inte bryr sig då och inte svarar något på det så låt honom vara ifred, han svarar nog när han har lust.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En massa saker om självmord.

Men jag är så jävla rädd att han aldrig kommer vilja snacka med mig igen.

Och han svor. Massor. Jag vet inte varför, men det skrämde mig. Jag har inget emot svordomar. Jag svär såklart jag med. Men han verkade så jävla arg och usch.
Jag har lust att leta upp honom och bara..jag vet inte. Nånting.


   
SvaraCitera

PSYKOPATISH:

En massa saker om självmord.

Om dig själv?

Jag vet inte heller, det beror på hur väl ni känner varandra och hur stark er vänskap tycks vara. Det är jobbigt att göra människor upprörda och arga, kan vara skrämmande också men det är nog mest pga oro han reagerar så.
Att leta upp honom vet jag inte om det är en bra idé, har ni träffats på riktig någon gångt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.

Vi snackade nästan varje dag i lite mer än ett halvår lol. Så vi känner varan bra och ja. Vår vänskap är nog ganska stark.
Haha nej jag kommer såklart inte göra det. Och vi har inte träffats nej. Han bor inte ens kvar i Sverige längre. Så det skulle ju bli lite svårt.


   
SvaraCitera

Då borde han väl höra av sig snart, han kanske försöker lugna ner sig själv innan han skriver igen. Han borde åtminstone säga någonting innan eran vänskap är slut, om den nu är det.

Hmm, ja då är det inte bara att åka och besöka varandra hur som helst..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han skrev för några dagar sedan "I'm done now. So fucking done. Så. It's over. Bye."
Men jag tror inte att vår vänskap är helt över.
Liksom. Alla vänner tjafsar ju nån gång.
Det är väl helt naturligt.
Och yeah, vi har aldrig haft något gräl förut. Så jag kanske bara överreagerar, med tanke på att det är första gången vi är ovänner. Det känns väl bara så skumt.
Jag vet inte.

Haha precis. Men jag önskar att jag kunde.


   
SvaraCitera
mynona

PSYKOPATISH:

Jag funderar på att fortsätta sitta här och låtsas som att inget har hänt, och bara vänta. Vi behöver nog en paus.

Lyd den instinkten. Han behöver få tid att lugna ned sig och pausa.

PSYKOPATISH:

Borde jag skicka något patetiskt och desperat meddelande till honom

Nej de ska du helst inte göra

PSYKOPATISH:

ska jag vänta på att han ska skriva något?

Ja gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har lust att be till gud eller nåt.
Och jag tror inte ens på gud.
Så jävla desperat är jag nu.
Haha usch.
Jag saknar honom så förbannat jävla mycket.
Jag hatar att se honom online också blir jag helt till mig varje gång jag ser att jag fått ett meddelande.
Självklart inte från honom.
Helvete vad jag behöver honom.
Han lovade. Han lovade att aldrig försvinna ifrån mig. Han försvann.
Fast okej.
Jag förtjänar det.
Men jag menade det ju inte. Det jag skrev.
Jag var inte riktigt mig själv.
Jag var så jävla deprimerad.
Helvete.
Han borde skriva något snart.


   
SvaraCitera

Det är svårt för oss att reflektera över situationen och ge dig råd när vi vet så lite om vad du sagt till honom!

Berätta gärna om det lite utförligare om det om du vill. Berätta varför du tror han blev så arg över grejen du sade, om inte annat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså. Jag typ. Hotade med självmord och yeah.
Skrev en massa patetiskt skit. Det är svårt att förklara. Men jag skrev helt enkelt att jag ville ta livet av mig bara för att folk som fått mig att må förjävligt skulle lida.
Typ.
Det bara kom ur mig.
Jag tänkte mig seriöst inte för. Det var det första meddelandet jag skickat till honom utan att tänka först.


   
SvaraCitera

Tiden läker alla sår. Hoppas er vänskap blir bättre snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yeah.


   
SvaraCitera

PSYKOPATISH:

Alltså. Jag typ. Hotade med självmord och yeah.
Skrev en massa patetiskt skit. Det är svårt att förklara. Men jag skrev helt enkelt att jag ville ta livet av mig bara för att folk som fått mig att må förjävligt skulle lida.
Typ.
Det bara kom ur mig.
Jag tänkte mig seriöst inte för. Det var det första meddelandet jag skickat till honom utan att tänka först.

Det tycker jag inte låter särskilt elakt riktat mot honom utifrån hur du berättar. Jag tycker att ett känsloutbrott om ens vän mår väldigt dåligt är något man generellt sett borde kunna tolerera.

Fast jag vet förstås inte om hans bakgrund eller hur han mår, eller någonting alls utöver det lilla jag läst här, så jag har väldigt lite grund för uttalanden om er vänskap och vad han borde och inte borde tåla. Du vet det bättre.

Varför tror du han blev arg över det här?


   
SvaraCitera