Aviseringar
Rensa alla

HUR FAN SMINKAR MAN SIG EGENTLIGEN?!


Ämnesstartare

Jag har använt smink sedan jag var 9 år gammal [only maskara] och idag borde jag egentligen veta hur man sminkar sig men det är så jävla svårt! Man ska ha ditt och datt som inte ens ger någon effekt [typ krämer och sånt man applicerar innan man sminkar sig...och allt det kostar typ 700 kr] och det tar typ 100 timmar att sminka sig! Nu använder jag brunkräm, maskara och lite läppstift. Jag tycker att jag ser bra ut i det, men på instagram så säger en del "vet du vad smink är?". Så jävla lågt alltså. Jag är väldigt blek och hittar inte rätt makeup...Så finns det någon bra smink för blek hy? Jag kan säga att jag har rött hår och är vit som snö...och jag passar inte i färgglada nyanser. Sorry för  dålig stavning...


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

alltid undrat va brunkräm är =S


   
SvaraCitera
reben

typ brun utan sol ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
typ brun utan sol ? 

Ja, typ.  


   
SvaraCitera
reben

illuminati:

Ja, typ.  

aha =S

kan för  övrigt inte bidra med ngt till denna tråd ? men finns väl typ tusentals youtubevideos ?


   
SvaraCitera

illuminati: men på instagram så säger en del "vet du vad smink är?".

:S blocka dessa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

aha =S

kan för  övrigt inte bidra med ngt till denna tråd ? men finns väl typ tusentals youtubevideos ?

-på engelska -.-Och många av de produkter de nämner i klippen finns inte ens i Sverige.


   
SvaraCitera
reben

illuminati:

-på engelska -.-Och många av de produkter de nämner i klippen finns inte ens i Sverige.

nä men finns ju snarlika, ok jaja


   
SvaraCitera

illuminati: Så jävla lågt alltså. Jag är väldigt blek och hittar inte rätt makeup...Så finns det någon bra smink för blek hy? Jag kan säga att jag har rött hår och är vit som snö..

Be högaktningsfullt dina plågoandar att hålla käften. Denna kombination är i min mening utmärkt, och i övrigt tycker jag att du ska sminka dig som du själv behagar. Trivs du med vad du använder så kör på det. Tycker själv att många tjejer och kvinnor använder överdrivet mycket och många produkter.


   
SvaraCitera

minns nu hur kompis pojkvän sade till min kompis att jag var snygg men i profil såg jag ut som en "turktant" pga min näsa. min kompis var självklart gullig nog att säga detta till mig. sebastian hette han. detta var ca 11 år sedan och jag minns det än...  folk ba basjar ur sig en masa strunt


   
SvaraCitera

illuminati:

-på engelska -.-Och många av de produkter de nämner i klippen finns inte ens i Sverige.

Du kan ju kolla på dom för att få tips och sen köpa liknande produkter som finns här, oftast använder "kända" youtube "gurus" väldigt dyra märken. Men det finns även folk som är i 15-18 års åldern som gör videos. Oftast använder dom inte lika dyra produkter som tex Michelle Phan gör. Vet att nelly.com har några smink produkter jag iaf inte har sett i någon affär som är kända i Usa tex too faced, dom har grymt bra smink.  🙂 


   
SvaraCitera
time
 time

Tycker personligen inte att det är snyggt med brunkräm (det är så himla snyggt att vara blek och vill man ha en lite hejjagharvarituteisolen-look är det snyggare att leka med en bronzer), men naturligtvis ska du använda precis vilka produkter du vill utan att folk klankar ner på dig.

Vad vill du ha för effekt när du sminkar dig? Vad vill du framhäva, vad gillar du? 


   
SvaraCitera

time:
Tycker personligen inte att det är snyggt med brunkräm (det är så himla snyggt att vara blek och vill man ha en lite hejjagharvarituteisolen-look är det snyggare att leka med en bronzer), men naturligtvis ska du använda precis vilka produkter du vill utan att folk klankar ner på dig.

Vad vill du ha för effekt när du sminkar dig? Vad vill du framhäva, vad gillar du? 

wtf..jag skulle precis skriva i tråden "fråga time".


   
SvaraCitera
time
 time

Jiri Novotný:

wtf..jag skulle precis skriva i tråden "fråga time".

Fast det är lite konstigt då du inte vet hur jag ser ut eller huruvida jag överhuvudtaget är bra på att sminka mig. 


   
SvaraCitera

isola:
minns nu hur kompis pojkvän sade till min kompis att jag var snygg men i profil såg jag ut som en "turktant" pga min näsa. min kompis var självklart gullig nog att säga detta till mig. sebastian hette han. detta var ca 11 år sedan och jag minns det än...  folk ba basjar ur sig en masa strunt

Hahaha turktant xD


   
SvaraCitera