Aviseringar
Rensa alla

hur fan söker man jobb??


Ämnesstartare

Ditt namn är särskrivet. Bajsfärgad är ett ord.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Med tanke på börskrasch å shit som gör att folk varslas åt höger och vänster tror jag nog det är väldigt svårt för en 16 åring utan utbildning att få jobb!


   
SvaraCitera
B3ll4

EnBajsFärgadSvenne:

aa det e sant:) tack för tipset[wink]

Men vad var det för linje som du hoppade av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Men vad var det för linje som du hoppade av?

natur/samhäll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

väldigt svårt för en 16 åring utan utbildning att få jobb!

[sad] vad ska jag göra då?


   
SvaraCitera
Hando

Gatan har alltid en öppen marknad för unga personer i både ditt och datt [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Ditt namn är särskrivet. Bajsfärgad är ett ord.

jag vet jag vet.....jag har bästa namet på um[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sparkas folk åt höger och vänster så skall du, 16 år, utan någon som helst utbildning söka jobb. Aja, lycka till.

Börja med att skriva ihop ett CV. Hur man gör det hittar du här: http://www.cv-guiden.se/gratis_guide/cvguide/cv_guide.htm

Du kan även skriva ett personligt brev, det hittar du också här: http://www.cv-guiden.se/gratis_guide/brevguide/personliga_brevet_guide.htm

Kolla även runt med föräldrar, släktingar, bekatna, ja, du fattar. Ökar dina chanser, lättaste att få jobb är om man har någon form av kontakter.

Sök på som fan, till slut får du hoppas att det ger utdelning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är kört för dig, man vill inte ha någon som är efterbliven.


   
SvaraCitera
Jeay_L

EnBajsFärgadSvenne:

vad ska jag göra då?

Leva på dina föräldrar eller nått? Får man inget bidrag eller nått om man hoppar av skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du köper en spade och gräver ett hål i marken nånstans i duvnäs; nacka. sen dansar du lite finsk polka.

efter det bör du nog få jobberbjudanden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnBajsFärgadSvenne:

hur fan söker man jobb?

Skriv ett cv med alla personuppgifter.

Skicka inte mail, gå personligen till de ställen du vill jobba på. Då får de chans att se vem du är, hur du ser ut och om du verkar trevlig. Och viktigast, att du inte bara slappt sitter hemma och massmailar utan verkligen är intresserad av just DERAS arbetsplats.

Piffa till dig lite och se pigg och fräsh ut, första intrycket är viktigt. Försök utstråla enegeri och ta i hand ordentligt, slappt handslag ger ett slappt intryck.

De kommer säker fråga saker som vad du gör på din fritid, hur mycket du vill jobba och vad du tror att du kan tillföra deras företag. Försök att förbereda svaren lite så du slitter se ut som en tom fågelholk när dem frågar saker [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

Försök att förbereda svaren lite så du slitter se ut som en tom fågelholk när dem frågar saker [wink]

Tack så mycket. äntligen ett seriöst svar[smile] aa det ska jag verkligen göra haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera