Aviseringar
Rensa alla

Hur får jag allt att bli bra igen?...


aleand05:

Det där är ett typiskt sätt för oss att bråka.

Förstår att du blir sur när han beter sig så. Det är ju inte schysst, men det är bra att du har pratat med honom om det och förhoppningsvis så bättrar han sig. Be honom försöka visa och säga mer hur han känner. Kanske är han bara blyg och försiktig och håller det inom sig? Pressa honom inte, men försök att hjälpa honom! Sen om man verkligen gillar någon så glömmer man den inte. Alla kan må bra av en paus.


   
SvaraCitera

aleand05:

Det där är ett typiskt sätt för oss att bråka.

Förstår att du blir sur när han beter sig så. Det är ju inte schysst, men det är bra att du har pratat med honom om det och förhoppningsvis så bättrar han sig. Be honom försöka visa och säga mer hur han känner. Kanske är han bara blyg och försiktig och håller det inom sig? Pressa honom inte, men försök att hjälpa honom! Sen om man verkligen gillar någon så glömmer man den inte. Alla kan må bra av en paus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sweetpalle:

Kanske är han bara blyg och försiktig och håller det inom sig?

Joo han har förbättrat sig nu genom att säga att han hellre vill vara med kompisarna istället för att ljuga.. men jag vill ju att han inte ska säga så överhuvudtaget.. vill ju att jag ska vara nummer1 för honom.

Han är verkligen inte blyg eller försiktig han är mer bara som ett hårt skal. Jag har ju lyckas att öppna upp det skalet nu under ett bra tag,, men han är ingen som sitter och bara tänker igenom sina känslor.. han bedövar dom bara och jag kan inte göra något åt det ju..


   
SvaraCitera

aleand05:

vill ju att jag ska vara nummer1 för honom.

aleand05:

han bedövar dom bara och jag kan inte göra något åt det ju..

Det är ingen lätt situation ni sitter i, men försök att göra så att det blir så bra som möjligt. Det är klart att du vill vara nummer ett för honom, men oftast så får man själv ge vika för det är ju viktigt att han har kompisar. Om ni skulle göra slut så är det bra att han kompisar att kunna umgås med då. Föreslå att ni ska hitta på fler saker att göra om ni inte vill ta en paus. Ta inte över honom. Låt honom ha ett liv med sina kompisar också [smile]


   
SvaraCitera

oj låter typ som mitt liv ganska exakt, mamma flytta för fem år sen, bor hos min pappa som är fruktansvärt jobbigt då vi inte kommer överens, han är så himla överkontrollerande och jag har inget privatliv, vill bo med mamma men får inte plats för hon bor med sin partner, har förlorat en massa vänner jag känt hela livet för dem har varit så elaka, ja och så vidare ditt liv låter som mitt.. & frågan är hur jag har tagit mig igenom det här? varje dag är en kamp för mig också..jag försöker bara att inte bry mig så mycket, tänk på något som är bra i ditt liv? du kanske har en jätte bra vän? gör saker som får dig att må bra och komma på andra tankar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sweetpalle:

för det är ju viktigt att han har kompisar

Sweetpalle:

Föreslå att ni ska hitta på fler saker att göra om ni inte vill ta en paus.

Jag har verkligen ingen emot att han är med sina kompisar men såklart jag ifrågasätter han då han är med dom fem gånger i veckan och med mig en..

ja det är just det.. jag vet inte om vi ska fortsätta att göra roliga saker tillsammans nu eller om vi ska ta en paus för att tänka och sakna??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocka_billy:

tänk på något som är bra i ditt liv?

rocka_billy:

gör saker som får dig att må bra och komma på andra tankar!

dom ända sakerna som får min att må bra är min kille och mina vänner jag förlorat.. så jag har som inget att göra som får mig att må bra.. då jag åker ut och träffar killar mår jag bara dåligt eftersom jag fortfarande är så oerhört kär i min kille..


   
SvaraCitera

aleand05:

då jag åker ut och träffar killar mår jag bara dåligt eftersom jag fortfarande är så oerhört kär i min kille..

usch vet hur det är när man är så olyckligt kär..
men hur jobbigt det än är, ge han lite tid? ha inte kontakt med han på en vecka, skriv inte,ring inte,träffa han inte, om han saknar dig och hör av sig så är det ju värt det. om du försöker vara tillbakadragen så kanske han inser vad han verkligen känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocka_billy:

ha inte kontakt med han på en vecka, skriv inte,ring inte,träffa han inte, om han saknar dig och hör av sig så är det ju värt det.

om jag inte svarar på hans sms och sånt så kommer han ju bara bli arg. han börjar alltid skriva sms till mig från att han vaknat tills han går och lägger sig.

Jag måste ju isåfall säga att vi inte ska höras på ett tag?


   
SvaraCitera

aleand05:

Jag måste ju isåfall säga att vi inte ska höras på ett tag?

okej men då är det bra att det är han som skriver i alla fall!!
Ja.. jag hade typ sagt något i stil med " Du vet hur jag känner för dig och det här är jättejobbigt att du inte vet hur du vill ha det, så vi kan väl inte höras på en vecka så får du känna efter hur mycket du saknar mig och känner?"


   
SvaraCitera

aleand05:

ag har verkligen ingen emot att han är med sina kompisar men såklart jag ifrågasätter han då han är med dom fem gånger i veckan och med mig en..

ja det är just det.. jag vet inte om vi ska fortsätta att göra roliga saker tillsammans nu eller om vi ska ta en paus för att tänka och sakna??

Ja det är inte fel att du ifrågasätter honom, för det känns ju varken kul för dig när ni inte umgås så ofta och sen så är det ju inte snällt heller av honom att "dissa" dig hela tiden. Det låter nästan som att han vill umgås mer med sina kompisar. Fråga honom om det är så.

Saknad kan göra att andra känslor känns starkare, så det kan vara en bra ide att ta en paus. Fråga honom vad han tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocka_billy:

Du vet hur jag känner för dig och det här är jättejobbigt att du inte vet hur du vill ha det, så vi kan väl inte höras på en vecka så får du känna efter hur mycket du saknar mig och känner?"

ska försöka med något i den stilen. tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocka_billy:

Du vet hur jag känner för dig och det här är jättejobbigt att du inte vet hur du vill ha det, så vi kan väl inte höras på en vecka så får du känna efter hur mycket du saknar mig och känner?"

joo, men han vet ju hur han vill ha det och det är ju att vi ska vara tillsammans.. han vet bara inte om känslorna kommer komma tillbaka och det är ju inget jag kan tvinga fram så.. tror inte han kan bli kär i mig på nytt genom att vara ifrån varandra däremot kommer han ju sakna mig.. men känns som kärlek bara kan komma fram genom att vara med varandra skratta ihop och sånt.


   
SvaraCitera

Jag är en misstänksam människa av naturen, och har därför inte allt för höga tankar om människor. Det jag vill säga är att jag tror din pojkvän manipulerar dig för att ha fri tillgång på sex, utan krav. Att han ljuger om småsaker kan dessutom betyda att han ljuger om annat. Det är helt enkelt bekvämt för honom att ha en trånande sjuttonåring varje gång han vill knulla, och samtidigt kunna festa med polarna närhelst han vill.

Att han blir "avundsjuk" när du träffar andra killar är helt enkelt att han känner att en av hans ägodelar håller på att glida honom ur händerna.

Bryt med honom. Om han kommer krälande efter dig om två tre veckor så håll honom på halster tills du rett ut dig själv. Säg kanske och åma dig i en vecka. Ger han upp efter en vecka och börjar ragga på andra vet du att han har utnyttjat dig.

Börja träffa en kurator för hur du mår, om du nu inte gör det redan. Fokusera på dina betyg hur tråkigt det än känns. Gymnasiet är en uppsjö av möjligheter till nya roliga människor, och då har de flesta också växt ifrån skitsnackandet.

Börja arbeta ideellt på en ungdomsklubb så träffar du människor snabbt. Fyll upp din fritid med roliga saker att göra, och bry dig inte i om du är ensam när du gör dem eller inte.

Vad är det för rykten som den där bruden har spridit om dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sweetpalle:

Det låter nästan som att han vill umgås mer med sina kompisar. Fråga honom om det är så.

Saknad kan göra att andra känslor känns starkare, så det kan vara en bra ide att ta en paus. Fråga honom vad han tycker.

ja men vill vara mer mer sina kompisar säger han. Förut var jag den viktigaste personen för honom men nu kommer dom före och sen jag..

han vill inte ta en paus och vara ifrån mig eftersom han säger att det skulle bli så jobbigt.


   
SvaraCitera