Aviseringar
Rensa alla

hur får jag längre hår? och plattare? :Oo


Ämnesstartare

Hej , jag har brunt hår (ganska tjockt) som är några centimeter under brösten.
Men hur får jag mitt hår att växa snabbare? och mitt hår blir inte platt utan jag måste platta de..
som jag gör VARJE dag förutom då jag bara ska stanna hemma.
Mitt hår är ganska slitet men inget som man ser, och de blir alltid lite småvågigt och får självfall och blir upppuffat lite grann och så.
De är JÄTTEjobbigt, vill ha jätteplatt längre hår.
Hur ska jag göra för att lyckas utan att platta de VARJE dag?
jäääättetacksam för svar :))
(vill ha sånt hår som på bilden ! ) :/

cid0ab8rz97nbari_164551654.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Bakric

lenne1234:

Hej , jag har brunt hår (ganska tjockt) som är några centimeter under brösten.

Är inte det ganska skitlångt?
Eller så har du ingen hals....[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Är inte det ganska skitlångt?
Eller så har du ingen hals....

haha asså jag vill ha längre än så 🙂


   
SvaraCitera

Finns ju rakpermanentning, men är såväl dyrt som i vissa fall ineffektivt (har jag hört)


   
SvaraCitera

hade för övrigt typ sådär långt hår innan, det är seriöst att bara inte klippa det förutom att toppa lite kanske en gång om året, sparade sen jag var typ 4 år tills jag klippte av mitt hår till axlarna


   
SvaraCitera

Man låter det växa och platt hår är fult


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

hade för övrigt typ sådär långt hår innan, det är seriöst att bara inte klippa det förutom att toppa lite kanske en gång om året, sparade sen jag var typ 4 år tills jag klippte av mitt hår till axlarna

okej 🙂 men mitt växer ganska långsamt 🙁 orkar inte vänta 1000 år innan de blir låångt.

Liebestraum:

Man låter det växa och platt hår är fult

haha nej de e snyggt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ricinolja ska tydligen få håret att växa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SNAFU:

ricinolja ska tydligen få håret att växa

okej 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SNAFU:

ricinolja ska tydligen få håret att växa

okej 🙂


   
SvaraCitera

för att få håret att bli långt: ät silica-tabletter, var ute i solen, drick folköl, borsta håret ofta (massera hårbotten), tvätta inte topparna, använd bara balsam i dom, toppa håret lite grann var tredje/fjärde månad

sen hur man får rakt hår det undrar jag lika mycket som du!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rakpermanenta eller skaffa rekommenderat värmeskydd för håret om du känner att du verkligen måste ha håret platt varje dag. men om du vill ha bästa och snabbast resultat så ska du skippa alla slags metoder inom fixering såsom platta, tupera m.m. leka nunna inom området helt enkelt. äta nyttigt, vara ute i solen.

sedan har jag hört att det finns något medel till ögonfransar så att dem blir längre och att det verkligen fungerar, känns som att det borde finnas för hår också då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det ska finnas krämer som gör det rakare gå till en frisör eller någon butik och fråga!


   
SvaraCitera

håll håret välvårdat. ät balanserad kost (ev tillskott för hår/hud/naglar) och platta det så lite som möjligt. börja med balsammetoden.


   
SvaraCitera