Aviseringar
Rensa alla

Hur får jag reda på vem han är?


Yuchi
Ämnesstartare

Hej, jag har ett litet svårt problem. Eller egentligen inte, men för mig är det svårt.

Det är nämligen så att jag har hittat en kille, kind of, men vet inte h u r jag ska ta reda på vad han heter eller någonting. Hade jag vetat något om honom eller haft honom på fb, skulle jag utan problem kunna skriva till honom.
Bättre att ta hela storyn så ni förstår istället.

För ett tag sen såg jag honom på spårvagnen, men visste inte vart han hade gått på någonstans. Så jag utmana mig själv att ta reda på vem det var, eftersom han va så söt. Tiden gick och jag började "spana" på en kille. Jag började gå av på hållplatsen innan min vanliga för att förfölja honom och se om han gick på gymnasiet nära min skola. Men det visade sig en dag då han stod brevid mig på spårvagnen, att det var fel kille. Så jag gav upp. Sen häromdagen missade jag min vanliga spårvagn, och det var då jag såg den här killen. Han stod bakom mig när jag vände mig om.
Den killen jag egentligen skulle tagit reda på vem det var. Jag skrev till mina vänner i ren panik och typ dog av chock. Det var ju lixom han. O C H han gick på samma hållplats som mig. Vilket var ett stort plus.

Men med andra ord, enda sedan i den dagen när jag såg honom igen, så har jag inte kunnat släppa honom. Har tänkt på honom hela tiden och vet inte vad jag ska göra. Vet inte ett skit om honom förutom att han är jättesöt. Jag bor i en förort, vilket betyder att det inte är så stort. Det finns ungefär fyra områden här, och han måste bo i nått av dom. Jag har massor av vänner på den gymnasieskolan som kan hjälpa isåfall att hitta honom om han går där.

Så, själva problemet är att jag inte vet hur jag ska få tag i honom. Jag är alldeles för feg att säga hej bara sådär, men kan möta hans blick (det har jag gjort utan att det skulle bli nått konstigt av det). Vet bara inte vad jag ska göra. Skulle uppskatta massor av förslag eller råd. Vad som.
En plan jag har är att varje morgon ta den lite senare spårvagnen, möta honom med blicken varje gång, sen kanske börja små le eller något, och tillslut se vart det leder.

Någon som har ett bättre förslag så skriv gärna. Behöver hjälp!


   
Citera
Ämnesetiketter

oj har nog varit i princip samma sits, men jag hann inte göra något åt saken. men "råka" gå in i honom, eller tänk bara yolo nu ska jag fan hälsa, och säg vad som helst. fråga om buss/tågtiden lycka till:)) 


   
SvaraCitera

Gå bara fram och säg hej så löser det sig Tumme upp


   
SvaraCitera

Säg typ "ursäkta, min mobil har dött kan du säga hur mycket klockan är?" och sedan lös!


   
SvaraCitera

Trakassera ej, objektifiera ej genom att street harassa honom tex genom att säga hej!!!!!


   
SvaraCitera

Stalking?


   
SvaraCitera
torg1

Du sa att du är modigare när du är med vänner/vän så ta med någon kompis å körTumme upp


   
SvaraCitera

Det är jag, baby.


   
SvaraCitera