Aviseringar
Rensa alla

Hur får man bättre självförtroende ?


Ämnesstartare

Jag vet inte hur länge jag har gått runt med självförtroendet i botten, och jag vill verkligen göra något åt det, det är hemskt. Mitt nyårslöfte är att få upp det, så snälla, hjälp mig någon..


   
Citera

knulla runt


   
SvaraCitera

lär dig slåss


   
SvaraCitera

knarka


   
SvaraCitera

mäta snoppen med pastamått?

Image


   
SvaraCitera

Fast hon är tjej


   
SvaraCitera

Macktorsken:

mäta snoppen med pastamått?

[cry]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

mäta snoppen med pastamått?

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


   
SvaraCitera
Zsasz

Underbar tråd.


   
SvaraCitera
ohjens

sök hjälp. ta reda på varför du har dåligt självförtroende. bearbeta. försök se dina sidor du nu ser som negativa som positiva. det kommer att ta tid, men det måste det få göra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sararenkonen:

Jag vet inte hur länge jag har gått runt med självförtroendet i botten, och jag vill verkligen göra något åt det, det är hemskt. Mitt nyårslöfte är att få upp det, så snälla, hjälp mig någon..

Det är tyvärr ingenting man göra åt bara sådär. Det tar ordentligt med tid att förändra sättet man ser på sig själv.

Jag har lite svårt att hålla isär självförtroende och självkänsla, men jag babblar lite både och nu bara så du vet.

Jag kan berätta om mig själv. För några år sedan hade jag nog inte det bästa självkänslan/förtroendet. Mina "kompisar" i skolan höll ofta på och sov över hos varandra och hängde typ hela tiden, och jag kände inte att jag ville vara med så ofta. Dem brukade tjata på mig och gnälla att "jo, du ska visst vara med! Var inte så tråkig" osv. Då blev jag alltid jätteosäker och visste inte hur jag skulle göra, ibland slutade det med att jag hängde med dem mot min vilja och ibland kom med en ursäkt att jag var sjuk eller liknande.

Men nuförtiden känns det som att jag respekterar mig själv mer. Det handlar om att man ska acceptera sin egen personlighet, och inse att man kanske inte behöver vara på ett speciellt sätt utan bara göra det man känner för.

Genom skolgången får man ju också enormt mycket tjat från lärare att man ska satsa, att man ska göra en extremt lång uppsats eller hålla en redovisning trots att man tror att man ska dö av nervositet.

När folk tjatar på en att man ska göra massa saker som man känner inom sig inte är rätt för en själv ska man respektera den känslan och lära sig att göra det man själv vill istället.


   
SvaraCitera

Gör saker som du tycker är roligt. Umgås med människor som peppar dig och får dig att må bra [smile] Men var inte besviken om du ibland känner dig deppig, det hör till. Bra självkänsla betyder inte att man är glad hela tiden.


   
SvaraCitera