Aviseringar
Rensa alla

Hur får man bättre självförtroende?


Ämnesstartare

Det där med självkänsla har alltid varit svårt för många människor, men även extremt mycket för mig. 
Jag kan stå i spegeln och titta på mig själv och tycka att jag ser ful, äcklig, vidrig eller hemsk.. så jag sminkar mig lite lätt alltid med mascara fast jag ens inte ska gå någonstans. Ibland kan det bli så jobbigt att jag sminkar mig med foundation och allt där till när mitt självförtroende är som svagast. Många kommenterar mina bilder på Instagram, Facebook och säger att jag är så himla vacker, söt, snygg osv. Men ändå kan jag inte sluta att ta 100 selfies på mig själv och sminka mig fast jag inte ens ska göra något utan att gå hemma. 

En sak också.. det började med att jag på något sätt hittade mitt ex's nya flickväns blogg. Jag har börjat läsa den mer och mer bara för nyfikenhets skull. Men mer och mer så ser jag att hon skriver om mig och hur äcklig och ful jag är. Hon hade också twittrat om att jag hade tydligen börjat följa mitt ex på instagram och det va tydligen en skandal. Jag är inte alls intresserad utav mitt ex's längre, jag har ju den underbaraste pojkvännen nu. 
Iallafall så sjunker mitt självförtroende när jag läser och ser hur hon beter sig och skriver massa skit som hon inte ens behöver skriva. Värst blir det när jag ser henne i skolan (vi går på samma gymnasium) då hon stirrar surt på mig med sina kompisar. Ursch.. någon som har några bra tips på hur jag ska få bättre självförtroende och försöka skita i personer som försöker trycka ner en? 

Peace 


   
Citera

Stå för var du tycker och var stolt över det, våga vara social och ta egna val.

Men det där med vad hon skriver är ju inte okej. Anmäl henne till de som har hand om bloggen!


   
SvaraCitera
iamac

jag skulle snacka med henne. för de hon gör är inte okej. prata med ditt ex om vad din flickvän säger och gör. och anmäl henne. 


   
SvaraCitera

Batman_Pimp_Slap_by_ChroniclesOfAce.jpg

Pimp slappa henne med en lila handske framför alla hennes kompisar och säg något i stil med bilden ^, men ha typ två kompisar som står på vardera sida om dig, helst större än hennes kompisar.


   
SvaraCitera
Kudhos

Det kommer alltid finnas folk som snackar skit om en. Så försök att inte låta det nagga dig, då låter du bara idioterna få som de vill. I sanningens namn är den som måste trycka ner andra den osäkraste. 


   
SvaraCitera

skär henne i ansiktet


   
SvaraCitera