Aviseringar
Rensa alla

Hur får man blekare hy?!


Ämnesstartare

Hej allesammans!

Jag vill jättegärna ha blekare hy, är redan ganska blek fast vill ha blekare. Undviker solen så mycket jag kan, så ni behöver ej tipsa om att jag ska undvika solen! 

Såhär ser min hudfärg ut numera:
Skärmavbild 2015-03-21 kl. 18.51.24.png

Det ser blekt ut haha men det var pga att vädret var ganska vitt, är brunare annars. Vad kan man göra för att bli blekare egentligen? Har någon varit i samma sits som mig och provat något? Tipsa gärna isåfall 🙂 Finns det t.ex. någon kräm eller behandling man kan göra hemma som ni rekommenderar? 

Vill bli lika blek som denna:
Skärmavbild 2015-03-21 kl. 18.54.39.png


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Sitt i ett mörkt rum med neddragna persienner, gå ej ut o ta frisk luft, sov dåligt osv.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Töm dig själv på blod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det enda hälsosamma tipset är att undvika solen 

eller använda puder 


   
SvaraCitera

Vissa kändisar bleker sin hud


   
SvaraCitera

få järnbrist


   
SvaraCitera
Draug

Låt bli att vistas utomhus, alternativt flytta till Storbritannien.


   
SvaraCitera
JamezK

Flytta upp till Norrland eller så nöjer du dig med dig själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli vampyr


   
SvaraCitera
torg1

Det gårinte att få blekare hy än ens standard nyans. Om man inte bleker det då...
De har väl med gener att göra, sånt kan man inte ändra bara sådär..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför vill du bli blekare??


   
SvaraCitera

Det är bra att vistas i solen, man behöver ha D-vitaminet sen så kan man ju få sig sig D-vitamin även om man har väldigt ljus hud.
Jag tycker personligen att du har bra hudfärg, det är onödigt att vara sådär (enligt mig) albinoblek, dessutom så känns det som att det blänker lite så det ser bara konstigt ut.
Det går ju inte att få ljusare hud på ett naturligt sätt men om man vistas ute lite på somrarna och som sagt på vintern så blir man ju blekare.
Dock så förstör man huden om man bleker den.
Mene gör som du vill med huden din.
Du är fin som du är Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

solskyddskräm eller diverse kosmetiska medel som inhiberar produktionen av melanin, typ kojisyra, lakritsrot, azelainsyra, vitamin c, alfahydroxisyror och niaciamid. skulle dock säga att solskydd i form av krämer, kläder, hattar och skugga är den garanterat billigaste och enklaste metoden. speciellt om man vill behandla hela kroppen och inte bara ansiktet.


   
SvaraCitera