Aviseringar
Rensa alla

Hur får man bort den tjocka texten?


Jag håller på med en hemsida och även fast jag ändrar från fet text till "smal" så fortsätter det att skrivas i fet stil. Hur får jag bort det? Har det något att göra med hur jag byter rad?


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Ursäkta? Det låter som att du använder något wysiwyg-skräp för att generera koden åt dig, så det är omöjligt för oss att säga utan att få veta vad du använder för programvara för att generera koden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller helt enkelt vad koden är. Är inga tankeläsare.


   
SvaraCitera

Nej. Jag skriver som i word. Eller som här, jag byter alltså till fet stil med en sådan där knapp på sidan och inte med en massa koder.


   
SvaraCitera
Åtta

Bumpi:

jag byter alltså till fet stil med en sådan där knapp på sidan och inte med en massa koder.

När du trycker på knappen så läggs det i bakgrunden till

<strong>Din text</strong>

eller

<b>Din text</b>

Om de nu inte använder sig av en speciell CSS-klass för fet text, men det vore ju bara dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om de nu inte använder sig av en speciell CSS-klass för fet text, men det vore ju bara dumt.

Finns en del wissywiggar som gör det till <span syle="font-wight: bold">Text</span> också.


   
SvaraCitera
Åtta

Hampie:

Finns en del wissywiggar som gör det till <span syle="font-wight: bold">Text</span> också.

Ah, sant. Det är ju heller inte så skitsnyggt, då de blandar CSS i uppmärkningen. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det händer för mig ibland. Då stänger jag programmet och ger upp.
För dom här förklaringarna var på lite för hög nivå för mig[blush]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera