Aviseringar
Rensa alla

Hur får man bra hållning?


Ämnesstartare

Vem bryr sig om vad du har för hållning när du sitter framför datorn? [confused]
Sålänge du inte går runt med en tråkig hållning är det ju inget problem.


   
SvaraCitera

Kviq:

Du svankar alltså? Eller hur menar du?

mnja...:S inte medvetet, men när jag står upp i "naturlig" position så ser jag tjock ut. Om Jag kunde stå upp med rak ryggrad så skulle jag ha platt mage men som det är nu ser jag nästan lite gravid ut.

Panda:

Vem bryr sig om vad du har för hållning när du sitter framför datorn?
Sålänge du inte går runt med en tråkig hållning är det ju inget problem.

Sittande är det ingen fara det är när jag står upp som jag får sformad ryggrad[n]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

grodkungen:

mnja...:S inte medvetet, men när jag står upp i "naturlig" position så ser jag tjock ut. Om Jag kunde stå upp med rak ryggrad så skulle jag ha platt mage men som det är nu ser jag nästan lite gravid ut.

Jaa, det låter ju som att du svankar. Finns en hel massa övningar som är bra mot det, fråga en sjukgymnast.

Det är inte bra för ryggen att svanka (även om du gör det omedvetet), så du bör ta itu med det när du ännu är ung om du inte vill ha problem senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodkungen:

Det betyder då att jag har dålig hållning, men om jag försöker tvinga ryggen att vara rak så känns det som att kroppen "lossnar" vid midjan [bigsmile]

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag har faktiskt jävligt dålig hållning jag med... men orkar inte göra något åt det [y] det får vara som det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Jaa, det låter ju som att du svankar. Finns en hel massa övningar som är bra mot det, fråga en sjukgymnast. Det är inte bra för ryggen att svanka (även om du gör det omedvetet), så du bör ta itu med det när du ännu är ung om du inte vill ha problem senare.

Det du skriver är tyvärr helt fel. Man SKA svanka det är superviktigt. Min pappa är naprapat och jobbar med sånt så han vet 😉


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Sofiasorensen:

Det du skriver är tyvärr helt fel. Man SKA svanka det är superviktigt. Min pappa är naprapat och jobbar med sånt så han vet 😉

naprapati är inte ens riktig medicin, sååååå...

+ man ska ej svanka överdrivet, däremot gör litegrann ingenting utan kan hjälpa till att stabilisera upp kroppen. Ej nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en tjej sa faktiskt att jag hade bra hållning en gång, tror dock att jag sträckte lite extra på mej just då..
men annars brukar jag har, inte direkt ont men, lite jobbig rygg
och jobbet är inte heller det bästa för ryggen, plus att ingen stol i hela världen e bekväm, de är uppenbarligen i maskopi med läkemedelsföretagen för att ge oss ryggvärk så de kan sälja mediciner, är helt övertygad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

tänk på den hela tiden, räta till dig och öva. skjut fram axlarna, bak och sen till mitten.


   
SvaraCitera

sätt en räfsa som håller upp ryggen, eller dra ett snöre upp till himlen


   
SvaraCitera

Jag brukar sitta på min boll när jag kommer ihåg det och sträcka på ryggen och balansera och så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag brukar sitta på min boll när jag kommer

[blush][blush][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Porrigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Porrigt

Ja, stod så i nyhetsfeedgrejen. [blush][blush]


   
SvaraCitera