Aviseringar
Rensa alla

hur får man en bra praoplats?


Ämnesstartare

Ja, jag ska praoa i år så undrar hur i helsike man gör för att hitta ett ställe att praoa på? Vill inte direkt praoa på någon städfirma så men hur hittar man en bra praoplats??


   
Citera
Ämnesstartare

oj , råkade lägga den på snack men den ska vara på fråga och pallar ej göra ny så snälla lås icke :U


   
SvaraCitera

Ring runt eller maila till olika företag du vill praoa på, gör det i god tid så e de grymt mycket lättare. Good luck 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

praoplatsen.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle rekommendera att välja ett dagis. Jag har praoat där och det var lätt den bästa prao plattsen. Häbder nya saker varje dag och blir aldrig långtråkigt Tumme upp


   
SvaraCitera

Matilda_00:
Ring runt eller maila till olika företag du vill praoa på, gör det i god tid så e de grymt mycket lättare. Good luck 

detta eller hör med dina föräldrar om de har några bra kontakter dit du vill, så gjorde jag i åttan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Ja, jag ska praoa i år så undrar hur i helsike man gör för att hitta ett ställe att praoa på? Vill inte direkt praoa på någon städfirma så men hur hittar man en bra praoplats??

Kolla med SEB om de behöver en ny VD...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är du intresserad av att jobba med i framtiden? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Vad är du intresserad av att jobba med i framtiden? 

nationalekonom 🙂 Så att praoa på t.ex ica ger mig ingen inblick om hur det är att vara nationalekonom men annars typ också eget företagande :3 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

nationalekonom 🙂 Så att praoa på t.ex ica ger mig ingen inblick om hur det är att vara nationalekonom men annars typ också eget företagande :3 

Om man är nationalekonom, jobbar man typ på bank då eller vart jobbar man? :O 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Om man är nationalekonom, jobbar man typ på bank då eller vart jobbar man? :O 

aaa men typ bank eller liknande 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Felet jag gjorde var att jag väntade in till sista sekund så ett tips är att vara ute i god tid för de flesta kommer söka ungefär samtidigt och då tar platserna slut fortare 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja ha god tid på dig, maila eller ring till olika företag/arbetsplatser och fråga helt enkelt! 

det kan gå segt men det gör det för alla! jag behövde ringa till säkert sex ställen innan någon inte sa nej direkt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

aaa men typ bank eller liknande 

Kan kanske bli svårt att få praktisera på en bank, men värt ett försök 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måste man ringa dit?


   
SvaraCitera