Aviseringar
Rensa alla

Hur får man en förälder att sluta snusa?


Ämnesstartare

Hur får man äns föräldrar att sluta snusa??


   
Citera

Galen


   
SvaraCitera

Galen


   
SvaraCitera

Be den/dom att sluta.


   
SvaraCitera

First


   
SvaraCitera

Varför bry sig om ens föräldrar snusar låt dem det stinker iallafall inte så jävla mycket som ciggareter.


   
SvaraCitera

snus är väl inte lika 'farligt' som rök? 


   
SvaraCitera

Jag fick min pappa att sluta (ett tag) genom att säga att jag tyckte det var vidrigt. 


   
SvaraCitera

Låt dem snusa och skit i det, deras problem.


   
SvaraCitera

Jag kan väl inte säga annat än att det är deras val, och att det bästa du kan göra är att själv inte börja med skiten.


   
SvaraCitera

Låt dem göra som de vill. De är vuxna. Det är deras val.


   
SvaraCitera

Rökning är ju lätt. Fortsätter de så kommer de mycket möjligt att få KOL, lungcancer, allmänt uselt hälsotillstånd och dö. Det vill man ju inte.  Det vill ju inte de heller. 

Snus.... det är knappast lika farligt. Svårt att veta ex. vilka skador det ger eftersom bolagen köper upp all forskning. Så det finns i princip inga vetenskapliga undersökningar gjorda i Sverige. Då får man leta utomlands isf.


   
SvaraCitera

Det är ju hans val, som sagt. Även om man kan tycka att det är själviskt att ev förkorta sitt liv när man har barn.
Har sagt till min pappa flera ggr att han måste sluta med godis, tårtor och allt pga bl a hans gravidmage  är inte hälsosam men han är av åsikten att han har kontroll över det.


   
SvaraCitera

säg att du börjar snusa själv om inte han slutar


   
SvaraCitera

hur mycket vet du om snus? 


   
SvaraCitera