Aviseringar
Rensa alla

Hur får man en stor personlighet?


Ämnesstartare

Hur får man liksom en "stor" personlighet? Hur ska man ta mycket plats, vara intressant, utåtriktat? Social? Hjälp.


   
Citera

Man ska nog vara född sån till viss del, men det kommer med åren (läs erfarenhet). Så typ, umgås med folk från all over the world, res och arbeta utomlands etc, jag antar det funkar. Har inte själv provat.


   
SvaraCitera

Man bara är det..


   
SvaraCitera
Cobrak

Man kan inte få en personlighet när man redan har en.


   
SvaraCitera
mynona

Man utvecklar sin personlighet genom att lära sig om olika saker, fundera igenom dem och skaffa sig åsikter om dem; pröva på olika saker och lära sig var man har talang och begåvning och utveckla den; och pröva fram olika sätt att vara socialt vinnande på 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Exner

sessan707997:
Hur får man liksom en "stor" personlighet? Hur ska man ta mycket plats, vara intressant, utåtriktat? Social? Hjälp.

Man är med om stora upplevelser.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det beror mycket på ens omgivning och uppväxt, men också på gener etc tänker jag. Känner två syskon som vuxit upp med sin mamma. Mamman har en _gigantisk_ personlighet. Högljudd, åsikter om allt, tar plats på alla sätt och vis etc. Sonen är precis likadan, med tillägget självgodhet. Dottern är i princip en del av tapeten. Det har i princip alltid varit såhär.

Såg nyligen en barnfilm med dem och där tog dottern lite plats när brorsan inte var närvarande. Såg sedan en annan film och där var det jag som trängde undan henne lite pga hade en väldig personlighet som liten. Det känns som om mamman och sonen tränger undan dottern.  Hon har två tre diagnoser som kan hänga ihop lite grand med hennes väldigt tillbakadragna beteende men jag tror ändå att det till större delen beror på att hon inte kan fightas om uppmärksamheten på samma sätt. Det känns ändå rätt intressant pga det är bara ett år mellan dem och de har vuxit upp tillsammans och behandlats hyfsat likadant. Min tabula rasa-teori faller lite här.
 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det finns människor som har varit med om jättestora grejer, uträttat stordåd, har jätteintressanta jobb etc etc som är riktiga väggstrykare medan folk som i princip levt i en skrubb hela sitt liv har en gigantisk sådan. Man behöver inte ha karisma för att ha en stor personlighet tänker jag


   
SvaraCitera
mynona

sessan707997: Hur ska man ta mycket plats, vara intressant, utåtriktat? Social?

Ah, insåg nu att jag missförstod din fråga. Du menar: hur får man uppmärksamhet och blir medelpunkt i sällskap osv? det är svårare tror jag. jag märker att jag ofta får uppmärksamhet trots att jag inte tycker om det. jag tror att du bör skaffa dig bättre och bättre självförtroende tills du inte är rädd att ta plats, och det kan du göra stegvis genom att utöka din vänkrets och ta plats med de du är trygg med. men minns att vissa mänskor är introverta av naturen och det behöver man inte ändra på


   
SvaraCitera

Tror det börjar med att tycka om sig själv 🙂 efter det är nog inte så svårt att leva ut den man är. 


   
SvaraCitera

mens: Såg sedan en annan film och där var det jag som trängde undan henne lite pga hade en väldig personlighet som liten.

haha du har fortfarande Rodnar


   
SvaraCitera
mens
 mens

Tickstart:

haha du har fortfarande Rodnar

tack. tror jag.
tänker ofta på att blyga ska få ta plats dock.


   
SvaraCitera

mens:

tack. tror jag.
tänker ofta på att blyga ska få ta plats dock.

berätta mer om lilla isola Rodnar


   
SvaraCitera
mens
 mens

Tickstart:

berätta mer om lilla isola Rodnar

hon var lite som den där fågeln i kalle ankas jul. men på ett bra sätt. tror jag.


   
SvaraCitera