Aviseringar
Rensa alla

Hur får man killen att lyssna? (Medel lång text)


Ämnesstartare

Jag känner mig mycket sårad nu den senaste tiden..
Känns som mitt förhållande med min kille går hela tiden neråt..

Känns som jag är den enda som vill göra saker tillsammans och hitta på mysiga saker..

jag lägger ner så mycket tid och pengar på att få honom glad och lycklig men verkar inte få nått tillbaka...

På hans födelsedag så fick han ett spel av hans föräldrar och han var skit glad...
Jag hade bestämt mig för att göra en romantisk natt med ljus och rosen blad.
Men det kändes hela tiden som att han bara ville spela splet mer...
För han frågade mig när vi satt i soffan och tittade på film hur lång det här skulle ta...
Blev lite chockad och frågade varför?
Och han sa men det tar väl inte mer än typ 1-2 timmar vill gärna spela med grabbarna lite innan vi går och lägger oss..

Jag har inte haft något emot hans spelande men ibland känns det som hans dator och spel är så mycket viktigare..

För drygt 8 mån sen kunde han liksom bara springa och krama mig för att han hade saknat mig..
Och han sa saker som att han ville sälja datorn för att kunna åka någonstans med mig... Men jag tyckte inte han skulle sälja den så...

Men ångrar det lite nu på senare tid..
Nu kan jag fråga vad är viktigast dator eller mig? Och han svara men det är ju så stor skillnad man kan inte jämföra så.... så jag vet inte.

Jag vet inte vad jag ska göra 🙁 Snälla ge mig tips om hur jag kan få han att fatta !
Har försökt att prata med honom men han vill aldrig lyssna..

Tack i förväg
(förlåt för några stavfel)


   
Citera
Ämnesetiketter

Fan vad jobbigt..

Känner att jag ligger lite i samma situation. Min kille vill alltid göra saker men det är oftast så att han inte bjuder med mig? Han åker längdskidor och därför tävlar han nästan varje helg så det känns ibland som sporten går före mig.

Men iaf så kan du ju säga till din kille att det inte är nyttigt att sitta vid datorn så mycket? Han måste ju ställa upp på saker du vill göra också, ni måste ju liksom kompremissa.

Säg att du känner att spelet går före dig och vad du tycker om det, att du blir sårad och sånt. Du måste förklara för honom att det gått för långt och att du inte känner dig lika älskad längre liksom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinaBlondina:

Säg att du känner att spelet går före dig och vad du tycker om det, att du blir sårad och sånt. Du måste förklara för honom att det gått för långt och att du inte känner dig lika älskad längre liksom

Jo vet men jag har ju försökt med det ... det börjar alltid bra massa söta saker kommer helt plötsligt med efter typ 3 dagar så går han alltid tillbaka...


   
SvaraCitera

få honom att inse att hans nördande inte håller i längden eller ta sönder datorn i smyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

få honom att inse att hans nördande inte håller i längden eller ta sönder datorn i smyg

1 gång tänkte jag faktiskt försöka ta ut en av sakerna i datorn och gömma det så att han skulle få känna på det lite... men jag vågar aldrig..
För då kommer han ju alltid med nått så slutar det med att jag mår dåligt och får dåligt samvete...


   
SvaraCitera

Men kom med ett förslag till din kille att ni kanske kan ha myskväll en gång i veckan? En bestämd dag där han inte får boka upp sig med sina killkompisar för att spela datorspel. Då han vet att han ska vara med dig och låter dig gå före allt annat.


   
SvaraCitera

Surina:

1 gång tänkte jag faktiskt försöka ta ut en av sakerna i datorn och gömma det så att han skulle få känna på det lite... men jag vågar aldrig..
För då kommer han ju alltid med nått så slutar det med att jag mår dåligt och får dåligt samvete...

mig eller datorn
säg så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinaBlondina:

Men kom med ett förslag till din kille att ni kanske kan ha myskväll en gång i veckan? En bestämd dag där han inte får boka upp sig med sina killkompisar för att spela datorspel. Då han vet att han ska vara med dig och låter dig gå före allt annat.

Ja men det är ju lite problemet .. vi är ju inte direkt nära varandra 🙁 Och nu har vi inte sätt varandra på 3 veckor då han skulle först ''jobba'' men som inte blev av... sen att han skulle till sin bror den andra helgen och spela... men han ska komma på valborg och då har jag sagt att jag tycker vi kunde ha en picknick men han vill ju inte engagera sig 🙁 Jag försöker fråga honom om det är bra eller dåligt... men han bara ehh spelar ingen roll.. 🙁
Man vill ju ha lite intresse känns det som 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

mig eller datorn
säg så

Då kommer han slingra sig vet jag...
Typ som att du lovade att jag aldrig skulle behöva välja mellan nått sånt.. eller vad han nu kommer på med


   
SvaraCitera

Han kanske bara inte är romantiskt lagd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Han kanske bara inte är romantiskt lagd.

Det vet jag men han kan bara inte så ofta..
Men det är ju lite att allt försvinner nu på tiden.. och det gör ju mig lite orolig om det är att han bara latar sig?

För jag sitter ju fortfarande och gör mig fin och allt till honom och sånt men han latar sig och slutar med allt..


   
SvaraCitera

Angelize:

mig eller datorn
säg så

Med en spikklubba i handen


   
SvaraCitera

Surina:

Det vet jag

Vad vet du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Vad vet du?

Att han inte är en romantiker


   
SvaraCitera

Surina:

Jag känner mig mycket sårad nu den senaste tiden..
Känns som mitt förhållande med min kille går hela tiden neråt..

Känns som jag är den enda som vill göra saker tillsammans och hitta på mysiga saker..

Du skulle inte diggat om han va sjukt klängig heller,

är ju kruxet för er tjejer. Ni blir ju automatiskt fast i förhållanden som inte är helt perfekta för att det är intressantare.


   
SvaraCitera