Aviseringar
Rensa alla

Hur får man ljusare hår?


penja: när man ska färga rött är det inte lika noga att blekningen bli snygg, dvs, det kan bli orange osv 🙂 så tyvärr tror jag inte det är så lätt som det verkar att få ljusare hår.

tro mig det skulle funka, du skulle iaf kunna få det ljusbrunt, färgen är till för att gå från svart till en annan. Annars funkar kanske silvershampoo. 


   
SvaraCitera

när jag skulle få det ljust så slingrade jag först hela håret hos frisör så att det blev helt oranget, men sen lärde jag mig hur man gör detljusare utan att det blir så. 

man drar ut håret som om det ska tuperas sen gnuggar man in blekning och drar samtidigt isär håret så att det inte blir några fläckar/klumpar. svårt att förklara men kan visa nästa gång jag camar om du är där. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Järnis:

vi kan teama, funderar på å göra d ja me ba för å känna mig som 1 pöjk igen

men, har inte d ljust hår redan?

elverpigen:

såg dock en video där en tjej lyckades få det riktigt ljust. hon hade kanske i det väldigt länge eller nått, men såg t att slita på håret rätt mycket. vågar inte göra så!

Paseo:

hon gjorde avfärgningen sen när den var klar ba jag såg ut sådär. fast iofs blev vi rätt chockade båda två, trodde inte det skulle bli så ljust. behövde iaf aldrig gå omkring med konstiga hårfärger.
men ah resultatet beror ju på hårtyp å naturlig hårfärg m.m så är väldigt olika från person till person. men tycker iaf du ska gå till en frisör och diskutera saken, ni kan säkert komma fram till en bra lösning.

efter att ha googlat massa på den avfärgning nubbie använda är jag jättesugen på att springa och köpa det för att prova. men som sagt, har haft i många permanenta färger i håret, samt har haft ombre, dvs blekta toppar, så lär ju få ratt knasigt resultat vid avfärgning. men är ändå sugen! lär ju bli ljusare åtminstone och då kanske man kan slänga i nån mellan- eller ljusbrun toning. fast jag vet inte...

nöbby:

Japp precis! Såhär ser det ut nu:image_4.jpg

kikade på fb också 🙂 ser ut att ha fungerat superbra för dig. men då hade du din naturliga hårfärg innan du färgade det röda va? men är ändå sugen på att prova! men som jag skrev till paseo så har jag en himla massa färger i mitt hår. jag hade även ombre fört, dvs bleka toppar, så borde få ett ganska varierat resultat. dvs, flerfärgat hår. antagligen väldigt oranget, vilket iof kan var snyggt, men bara om det ser ganska naturligt ut och inte ser ut som en misslyckad blekning. 

shatter:

tro mig det skulle funka, du skulle iaf kunna få det ljusbrunt, färgen är till för att gå från svart till en annan. Annars funkar kanske silvershampoo. 

vad var det för märke på det du använde då? samt hur får man tag i det?

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
när jag skulle få det ljust så slingrade jag först hela håret hos frisör så att det blev helt oranget, men sen lärde jag mig hur man gör detljusare utan att det blir så. 

man drar ut håret som om det ska tuperas sen gnuggar man in blekning och drar samtidigt isär håret så att det inte blir några fläckar/klumpar. svårt att förklara men kan visa nästa gång jag camar om du är där. 

aha, så det blev dåligt hos frisören? hur många blekningar fick du göra sen? slet det inte väldigt mycket på håret?


   
SvaraCitera

penja: men, har inte d ljust hår redan?

menade ba pga rakn


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Järnis:

menade ba pga rakn

aha juste! så var det! 


   
SvaraCitera

penja:

aha, så det blev dåligt hos frisören? hur många blekningar fick du göra sen? slet det inte väldigt mycket på håret?

nä, det blev ju mkt ljusare men du ville ju inte ha oranget!!

blekte en del och det blev jätteslitet, men ville ju ha platinablont. d var inte slitet när d var mer vanligt blont. men mitt hår kan vara rätt knepigt, och hade ju haft mörkt hår sedan sjuan typ. 


   
SvaraCitera

Försökte avfärga mörkt brunt/svart en gång och blev platina i hårbottnen och resten riktigt orange/rött 

fail 🙁 

slutade med att jag fick klippa av 30 cm hår 


   
SvaraCitera

penja: kikade på fb också 🙂 ser ut att ha fungerat superbra för dig. men då hade du din naturliga hårfärg innan du färgade det röda va? men är ändå sugen på att prova! men som jag skrev till paseo så har jag en himla massa färger i mitt hår. jag hade även ombre fört, dvs bleka toppar, så borde få ett ganska varierat resultat. dvs, flerfärgat hår. antagligen väldigt oranget, vilket iof kan var snyggt, men bara om det ser ganska naturligt ut och inte ser ut som en misslyckad blekning.

Jo det hade jag ungefär, men tror inte det spelar någon större roll, enda skillnaden kanske är att håret inte blir riktigt lika ljust för dig iom att du färgat flera gånger om. Du kan alltid använda dig av den avfärgningen och sedan lägga i en toning som är så lik din naturliga färg som vanligt, om resultatet blir dåligt/ojämnt. 

Trodde mitt hår skulle bli mycket mer oranget än vad det blev, och då har jag ju ändå haft väldans intensivt röda toner.


   
SvaraCitera

Vill ha mörkare hår... Då försvinner nästan alla ginger tendenser som kommer i och med solbklekning.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

nä, det blev ju mkt ljusare men du ville ju inte ha oranget!!

blekte en del och det blev jätteslitet, men ville ju ha platinablont. d var inte slitet när d var mer vanligt blont. men mitt hår kan vara rätt knepigt, och hade ju haft mörkt hår sedan sjuan typ. 

aa, jag är inte ute efter platina, däremot ljusbrunt/mörkblont. uh, vet inte hur jag ska göra. när det är så ljust jag vill ha det lär det ju vara rätt oranget.. då lär jag kanske få det ännu ljusare för att sen kunna färga med en ljusbrn/mörkblond färg.. hmmmmmm

nöbby:

Jo det hade jag ungefär, men tror inte det spelar någon större roll, enda skillnaden kanske är att håret inte blir riktigt lika ljust för dig iom att du färgat flera gånger om. Du kan alltid använda dig av den avfärgningen och sedan lägga i en toning som är så lik din naturliga färg som vanligt, om resultatet blir dåligt/ojämnt. 

Trodde mitt hår skulle bli mycket mer oranget än vad det blev, och då har jag ju ändå haft väldans intensivt röda toner.

jo, den verkar ha funkat himla bra! men det är just det där men att jag tror att mitt hår kommer bli flammigt, i olika färger. just för att en del av håret varit blekt och sådär innan. även haft blekta slingor innan, eller typ highlights. så kanske får oranget hår med gula highlights och toppar typ. svårt att förutspå dock, är sugen på att ta reda på det. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

FruLiten:
Försökte avfärga mörkt brunt/svart en gång och blev platina i hårbottnen och resten riktigt orange/rött 

fail 🙁 

slutade med att jag fick klippa av 30 cm hår 

skoj.. blev det så slitet av det? eller var det senare du fick klippa, efter blekning osv


   
SvaraCitera
Paseo

skulle avråda dig från att göra avfärgning själv hemma när du har så många lager av färg i håret, som jag antar att du har!


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Paseo:
skulle avråda dig från att göra avfärgning själv hemma när du har så många lager av färg i håret, som jag antar att du har!

jo, jag vet! är så nyfiken bara... hm. 🙁


   
SvaraCitera

penja:

jo, den verkar ha funkat himla bra! men det är just det där men att jag tror att mitt hår kommer bli flammigt, i olika färger. just för att en del av håret varit blekt och sådär innan. även haft blekta slingor innan, eller typ highlights. så kanske får oranget hår med gula highlights och toppar typ. svårt att förutspå dock, är sugen på att ta reda på det. 

Tycker du kan testa och i så fall tona håret om det ser tokigt ut! Avfärgningen verkar inte alls slita särskilt mycket på håret, inte aaaaalls på långa vägar lika mycket som en blekning. Man kan tona det direkt efter avfärgningen.


   
SvaraCitera

penja:

skoj.. blev det så slitet av det? eller var det senare du fick klippa, efter blekning osv

Redan efter första avfärgningen blev håret skört, men jag har väkdigt väldigt tunna strån så de kanske är känsligare! jag försökte sen bleka men blev värre, la en brun nyans över för hade aldrig lyckats få de blondt. Gick sen till frisör och fick klippa av det. 


   
SvaraCitera