Aviseringar
Rensa alla

hur får man ljusare röst?


Ämnesstartare

Är inte riktigt nöjd mef min röst asså det är inte så att den är jääättemörk eller mörk alls utan jag vet inte dåligt och osäkert på något sätt så jag vill försöka ändra det genom att göra den ljusare, Någon som har nån aning om hur man kan få ljusare röst? Asså förutom att operera sig? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

andas helium 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

käka kvinnliga hormoner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha ångest, befara det värsta och vägra människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skaffa en kille som kan bära dig med lillfingret, bli rädd för nåt


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

slipa stämbanden.


   
SvaraCitera

Jag tror inte det finns nått sett att göra rösten ljusare. Självklart kan man jue göra till sig men efter ett tag kommer nog folk undra vad du håller på med. Det är säkert inget fel på din röst och jag tycker inte du ska gå och undra vad du ska göra med den. Acceptera din röst som den är 🙂 och den ända gången man faktiskt lägger märke till rösten är när den låter ex. Hes eller skrikig. Iallafall för mig. 


   
SvaraCitera

Sorry kanske va en gammal tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den blir inte säkrare av att vara ljusare, prova att göra så mörka toner som möjligt (typ "mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm"), gör det i typ en minut där du också försöker andas så djupt som möjligt mellan "varven"(när luften tar slut av "mm"-andet")

testa att prata sen


   
SvaraCitera
$weet

Varför kan du inte bara acceptera den rösten du har? 


   
SvaraCitera
b1son

ät krita (ej honung)


   
SvaraCitera

Din naturliga röst är ju din naturliga röst. Men det går nog säker att träna upp den så att du talar lite ljusare. 


   
SvaraCitera