Aviseringar
Rensa alla

Hur får man nya vänner?


Inside
Ämnesstartare

Hej alla!
Mina gamla vänner som jag alltid hängde med förut har börjat dissa mig och jag vet inte varför.
Jag vill skaffa nya vänner, det känns som att jag är på mina gamla för mycket. Särskilt en av dom. Jag kontaktar alltid henne när jag vill göra något och hon "kan" aldrig träffas.
Jag har ganska svårt att skaffa nya vänner. Jag går inte i samma skola som mina gamla kompisar. Och mina vänner i min nuvarande skola bor för långt ifrån mig. Jag är bra vän med en tjej som jag verkligen tycker om och jag tror hon tycker om mig också men vi bor långt ifrån varann och hon är oftast med sina vänner som jag knappt känner.
Det känns som att ingen gillar mig, alla tycker jag är jobbig och tråkig. Det jobbiga är att jag älskar att ha kul, men blir aldrig bjuden på fester. Jag vill festa som alla andra men alla tror nog inte att jag är den typen.
Jag kan inte bli vän med vem som helst tyvärr. Jag är bara van att va med dom som känner många, alltid har något kul på gång. Dom lite "coolare" eller hur man ska säga. Inte dom som bara sitter hemma och gör tråkiga grejer för annars skulle jag kunna ha många sånna kompisar. Jag vill ha kul, det var länge sen jag var lycklig. Jag får inga samtal eller sms av kompisar längre. Brukade få flera varje dag förut. Vill bli vän med mina vänner vänner, men är knappast med mina vänner så..
Jag kanske låter lite ytligt nu, men det är sanningen, jag vill inte ha tråkiga vänner.
Ps. jag är ganska osäker och har svårt att lite på folk. och jag är en tjej så ni vet.

Så... Kan någon säga hur man skaffar nya vänner?


   
Citera

Har du inget fritidsintresse där du kan lära känna människor? [cute]

Men nä, kan ej ge råd. Jag är sämst på att hitta vänner själv och tycker ofta folk är på tok för krävande för att det ska vara värt det. [crazy]

... bli vän med bekantas vänner, festa eller något annat du tycker är trevligt. [cute]


   
SvaraCitera

Inside:

Jag kan inte bli vän med vem som helst tyvärr. Jag är bara van att va med dom som känner många, alltid har något kul på gång.

....


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Nintendo:

Har du inget fritidsintresse där du kan lära känna människor?

jag har funderat på att börja på nåt, men hinner tyvärr inte :/ vill inte gå på nåt oseröst heller, som dans eller sånt som är bara en gång i veckan och lätt som fan.

Nintendo:

bli vän med bekantas vänner, festa eller något annat du tycker är trevligt.

Det är det jag vill, men alla bara ignorerar mig. blir inte bjuden på fester heller även om alla vet att jag vill festa [sad]


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Nehas:

....

Tyvärr men det är sant. Jag vill fan ha kul, inte sitta inne me nån datanörd och spela wow...


   
SvaraCitera

Inside:

blir inte bjuden på fester heller även om alla vet att jag vill festa

De ganska anser att du är falsk och ytlig, pga:

Inside:

Jag är bara van att va med dom som känner många, alltid har något kul på gång. Dom lite "coolare" eller hur man ska säga.

De kanske ej känner att du är en riktig vän utan bara nyttjar dem för att ha kul och festa.


   
SvaraCitera

Jag känner igen mig, men du ska inte vänta på att andra ska kontakta dig, för då kommer de tro att du är den tråkiga typen [wink]


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Nintendo:

De kanske ej känner att du är en riktig vän utan bara nyttjar dem för att ha kul och festa.

Faktiskt så har jag aldrig varit falsk mot någon. Alla vet det och jag jag vet det. Jag säger inte att jag bara vill festa, kan göra massa kul. Vara hemma med kompisar och kolla på film och ha det mysigt, vara ute på promenad, ligga på golvet och snacka och allt man kan göra med en kompis.
Men det känns som att jag förlorar alla mina vänner eftersom vi inte umgås längre så jag vill få tillbaka dom + en massa nya vänner.
Alla som läser mitt första inlägg tror nog att jag är en falsk och ytlig b*tch, men jag bryr mig inte för alla hatar mig ändå [rolleyes]


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

emilsh:

Jag känner igen mig, men du ska inte vänta på att andra ska kontakta dig, för då kommer de tro att du är den tråkiga typen

kul att någon förstår mig [smile]
Jo, jag brukade alltid kontakta dom och fråga om de ville ses. Men svaret blev oftast: kan inte är redan med några, orkar inte, är inte hemma, ska ut...
och ibland svarar dom inte ens. Tycker det är lite falskt. Om de ska ut med några och jag har frågat många gånger om dom vill träffas kan dom väl bjuda in mig?
Så jag har slutat smsa och ringa dom helatiden så dom kanske börjar sakna mig...


   
SvaraCitera

Inside:

Alla som läser mitt första inlägg tror nog att jag är en falsk och ytlig b*tch, men jag bryr mig inte för alla hatar mig ändå [rolleyes]

Det ligger ju en smula i ditt intresse att förmedla en positiv bild av dig själv när du frågar efter hjälp att hitta vänner, annars kanske vi drar slutsatsen att de dissar dig av en anledning.

Ont: Folk finns ju överallt?


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Nachac:

Ont: Folk finns ju överallt?

Om man tänker så borde ingen vara mobbad, eller hur?
Jag trivs helt enkelt inte med alla.


   
SvaraCitera

Inside:

Om man tänker så borde ingen vara mobbad, eller hur?
Jag trivs helt enkelt inte med alla.

Mobbning har inte med det att göra.

Nej, men du vet ju inte hur de är förrän du lär känna dem.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Nachac:

Mobbning har inte med det att göra.

Nej, men du vet ju inte hur de är förrän du lär känna dem.

menar att ingen borde vara utan en vän, alla skulle ha nån kompis.

jag är "kompis" med alla i min klass, men inte så att jag hänger med dom efter skolan. Jag pratar med alla och är snäll mot alla, men bara några av dom är min typ och som sagts: dom bor långt bort. Vi hänger ibland nånstans nära våran skola efter skolan men vi träffas aldrig på helger.


   
SvaraCitera

Inside:

Jo, jag brukade alltid kontakta dom och fråga om de ville ses. Men svaret blev oftast: kan inte är redan med några, orkar inte, är inte hemma, ska ut...

Haha jag har typ alltid vart populär och haft lätt att skaffa vänner men senaste gången jag bytte skola så blev jag väldigt osäker på grund av ganska många orsaker.

Vågade knappt ta kontakt med de nya i min skola [shake].
Jag trodde också att de inte gillade mig och tyckte jag var tråkig, fast problemet var bara att de inte vågade snacka med mig så mycket[crazy]. Fast iof. så gillar jag dem inte så mycket heller så har aldrig blivit skitbra vän med de i min nya skola....
vi brukar typ bara umgås i skolan och på fester och sånt [smile]


   
SvaraCitera

Inside:

menar att ingen borde vara utan en vän, alla skulle ha nån kompis.

Givetvis, men det kommer ju an på social kompetens också och har du ingen sådan är du körd i alla fall.

Inside:

men vi träffas aldrig på helger.

Gör något åt det? Avstånd är till för att övervinnas. Sedan kanske de har vänner som bor närmare i sin tur och så är du inne i en ny bekantskapskrets.


   
SvaraCitera