Aviseringar
Rensa alla

Hur får man nya vänner?


Inside
Ämnesstartare

emilsh:

Haha jag har typ alltid vart populär och haft lätt att skaffa vänner men senaste gången jag bytte skola så blev jag väldigt osäker på grund av ganska många orsaker.

HERREGUD! Exakt samma sak för mig!! Haha creepy [crazy]

Nachac:

Gör något åt det? Avstånd är till för att övervinnas. Sedan kanske de har vänner som bor närmare i sin tur och så är du inne i en ny bekantskapskrets.

Men hur? En gång frågade jag min hon som är mig närmast om hon ville dra till stan men hon sa att hon redan hade för sig något, det var det enda gången jag frågade henne utanför skoltid.. Jag är lite blyg när det gäller att ta kontakt med folk. Undrar helatiden vad dom tycker om mig.

Förut så erbjöd två av mina kompisar mig att följa med till stan, käka, kolla på bio men jag kunde inte även om jag verkligen ville. Jag gillar dom tjejorna och sånna personer är jag gärna med. Jag sa att vi kunde göra det en annan gång men nu vet jag inte om dom vill det längre och när dom är lediga. och vi har aldrig ens träffat utanför skoltid, vi är inte ens med varann så mycket i skolan.


   
SvaraCitera

Inside:

Förut så erbjöd två av mina kompisar mig att följa med till stan, käka, kolla på bio men jag kunde inte även om jag verkligen ville.

Men det är ju bara att du föreslår något. De har ju redan räckt ut en hand, nu är nästa drag ditt.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Nachac:

Men det är ju bara att du föreslår något. De har ju redan räckt ut en hand, nu är nästa drag ditt.

jag väntar på ett bra tillfälle. är oftast upptagen med läxor. hon är också upptagen. och mina föräldrar hjälper inte riktigt. Får oftast inte göra saker. Måste va hemma tidigt, dom måste känna mina kompisar osv.


   
SvaraCitera

Inside:

jag väntar på ett bra tillfälle. är oftast upptagen med läxor. hon är också upptagen. och mina föräldrar hjälper inte riktigt.

Men föreslå något när du har tid då. Behöver ju inte vara något som gäller stunden.

Inside:

dom måste känna mina kompisar osv.

Knepigt, med tanke på att du inte gör det än. Knas.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Nachac:

Men föreslå något när du har tid då. Behöver ju inte vara något som gäller stunden.

Men jag vet ju inte om dom har för sig något. om dom inte kan så vill jag inte vara den som frågar igen för då kommer dom misstänka saker. vi är inte så mycket med varann i skolan. bara ibland.

Nachac:

Knepigt, med tanke på att du inte gör det än. Knas.

dom är inte främlingar om du trodde så. klart jag känner mina kompisar?


   
SvaraCitera
Exner

Trolla på UM.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Exner:

Trolla på UM.

njaa, fyra gånger så svårt.


   
SvaraCitera

Inside:

Men jag vet ju inte om dom har för sig något. om dom inte kan så vill jag inte vara den som frågar igen för då kommer dom misstänka saker. vi är inte så mycket med varann i skolan. bara ibland.

Men du har ju inte en enda mening till ditt förfogande, eller nåt. Fråga om de vill hitta på något, föreslå någon aktivitet och planera in den tillsammans.

Inside:

dom är inte främlingar om du trodde så. klart jag känner mina kompisar?

Menade de du ännu inte har.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Nachac:

föreslå någon aktivitet och planera in den tillsammans.

det ska provas!!


   
SvaraCitera