Aviseringar
Rensa alla

Hur får man riktiga vänner?


Ämnesstartare

Med riktiga vänner menar jag såna som man verkligen kan prata med, om i princip allt. Jag undrar hur vanligt det är egentligen... är det något som bara händer..?


   
Citera
Ämnesstartare

den enda jag kan prata om allt med som jag har lärt känna irl har jag känt sen vi var 5-6 år. vet faktiskt inte hur man gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du från början i en kompisrelation pratar öppet om dina tankar så tror jag det kommer naturligt att man kan prata om allt. I alla fall om man passar med varandra.

Jag vet inte hur vanligt det är, men jag själv brukar prata om allt med mina vänner. Och jag har inte ens känt de så länge.. men började liksom på en gång att bara prata utan att känna mig orolig. Beror nog på hur man är som person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man börjar med att ta reda på om dem man umgås med är lika bra som de tror sig vara, detta kan ta lång tid. Är dem det, bra resten kommer. Om inte, börja om någon annanstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man snackar med någon man dras till, är den schysst är det najs. Man får ju vänner automatiskt allteftersom man går i skolan, gymnasiet, lumpen, universitetet osv. Även fast det kan tyckas gå trögt emellanåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

den enda jag kan prata om allt med som jag har lärt känna irl har jag känt sen vi var 5-6 år. vet faktiskt inte hur man gör.

okej, men det blir nog rätt naturligt om man har känt varann så pass länge[smile] är det en kille eller tjej? haha, jag är bara nyfiken 😛 Själv skulle jag nog ha mycket lättare att snacka med en kille, tror jag passar bättre ihop med dem.

Hjärtlös:

Om du från början i en kompisrelation pratar öppet om dina tankar så tror jag det kommer naturligt att man kan prata om allt. I alla fall om man passar med varandra.

Hm..kanske är så. Men samtidigt kanske det är svårt att börja på en gång, när man inte känner varann så bra. Å andra sidan kan det kännas konstigt att börja prata om "intima" saker om man har haft en ganska ytlig relation ett tag.

Hjärtlös:

började liksom på en gång att bara prata utan att känna mig orolig. Beror nog på hur man är som person.

Måste vara skönt att vara en sån person. Och ja, det är som du säger, man måste verkligen passa ihop. Jag hoppas att jag själv hittar en sån person snart.

OF 5:

Man börjar med att ta reda på om dem man umgås med är lika bra som de tror sig vara, detta kan ta lång tid. Är dem det, bra resten kommer. Om inte, börja om någon annanstans.

Det låter bra[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Man snackar med någon man dras till, är den schysst är det najs. Man får ju vänner automatiskt allteftersom man går i skolan, gymnasiet, lumpen, universitetet osv. Även fast det kan tyckas gå trögt emellanåt.

Inte jag.. jag har aldrig haft några "riktiga" vänner, bara lite folk jag har umgåtts med för att slippa känna mig så ensam. Men vi har aldrig kunnat prata om någonting i princip, och jag har aldrig velat vara med dom egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Å andra sidan kan det kännas konstigt att börja prata om "intima" saker om man har haft en ganska ytlig relation ett tag.

Det är inte så svårt att ändra på det, börja lite smått bara så märker du om det går att ha djupare samtal med personen. Du behöver inte börja prata om väldigt privata saker helt plötsligt för då blir det nog knasigt.

dansanattenlång:

Måste vara skönt att vara en sån person. Och ja, det är som du säger, man måste verkligen passa ihop. Jag hoppas att jag själv hittar en sån person snart.

Beror på, ibland vill man kanske inte dela med sig med allt. Men om man har hittat en riktigt bra vän så förstår givetvis vännen att man inte bara behöver prata om sådant. Jodå fortsätt håll ögonen öppna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

är det en kille eller tjej?

just den vännen är en tjej. den enda tjejvännen jag har typ [crazy]

dansanattenlång:

Själv skulle jag nog ha mycket lättare att snacka med en kille, tror jag passar bättre ihop med dem.

ja, tycker också det är lättare att snacka med killar. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Det är inte så svårt att ändra på det, börja lite smått bara så märker du om det går att ha djupare samtal med personen. Du behöver inte börja prata om väldigt privata saker helt plötsligt för då blir det nog knasigt.

Jag får se hur det känns helt enkelt [smile] Hittils i mitt liv har jag bara haft ytliga relationer med folk som jag inte ens har VELAT umgås med.. :/ Har bara gjort det för jag inte ville vara ensam. Men jag har tänkt mycket att jag hellre hade varit ensam än att umgås med dom.

Hjärtlös:

Beror på, ibland vill man kanske inte dela med sig med allt. Men om man har hittat en riktigt bra vän så förstår givetvis vännen att man inte bara behöver prata om sådant. Jodå fortsätt håll ögonen öppna!

Ja[smile]

enhimmelskdrog:

just den vännen är en tjej. den enda tjejvännen jag har typ

haha okej 😛

enhimmelskdrog:

ja, tycker också det är lättare att snacka med killar.

Undrar varför det är så [crazy] kanske många tjejer är mer komplicerade, dömande.. inte för att dra alla över en kam[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har inte någon diagnos eller så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

kanske många tjejer är mer komplicerade, dömande.. inte för att dra alla över en kam[crazy]

aa, gillar inte tjejer oftast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade tänkt säja att prova snacka med killar ist, de är lättare/roligare att umgås med


   
SvaraCitera

Investering


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

dansanattenlång: Själv skulle jag nog ha mycket lättare att snacka med en kille, tror jag passar bättre ihop med dem.

ja, tycker också det är lättare att snacka med killar.

dansanattenlång:

Undrar varför det är så kanske många tjejer är mer komplicerade, dömande.. inte för att dra alla över en kam

enhimmelskdrog:

aa, gillar inte tjejer oftast

Håller helt med! Haha kul att vi är flera tjejer som tror att vi passar bäst med killar, som säkert därför passar bra med varann också!
Tjejer är ofta svårare att lita på andra (tjejer).
Det är nog egentligen personligheten det handlar om, eller ja såklart är det så. Men har lättare för det här kill-sättet 🙂

Tickstart:

hade tänkt säja att prova snacka med killar ist, de är lättare/roligare att umgås med

Ofta roligare också! [bigcheers]


   
SvaraCitera