Aviseringar
Rensa alla

Hur får man riktiga vänner?


Var en bra kompis så börjar dina vänner lita på dig och är en bra kompis tillbaks [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man skaffar sej en hund!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luie:

Ofta roligare också!

men hör ofta det att tjejer helst umgås med killar.. är inte så ovanligt som ni tycks tro
men tycker ändå lite synd om er, för ni kommer aldrig uppleva en riktig killgemenskap, för oavsett hur bra vänner en kille och en tjej är så kommer killen alltid ha sex i sina baktankar [blush] sad but true


   
SvaraCitera

Tickstart:

men hör ofta det att tjejer helst umgås med killar.. är inte så ovanligt som ni tycks tro
men tycker ändå lite synd om er, för ni kommer aldrig uppleva en riktig killgemenskap, för oavsett hur bra vänner en kille och en tjej är så kommer killen alltid ha sex i sina baktankar sad but true

That's what gays are for!


   
SvaraCitera
zIGGE

du är dig själv. OCH BEHANDLA ANDRA SOM DU VILL BLI BEHANDLAD.

Vissa passar man inte med, men med andra gör man.

Finns inget annat sätt än att vara rent ut ärlig genom handlingar osv.


   
SvaraCitera

zIGGE:

du är dig själv

Definiera tack. Finns inget "själv" av de slutsatser jag kommit fram till, man är olika beroende på vem man umgås med.

Att säga "var dig själv" när det uppenbarligen inte fungerar är som att skjuta sig själv i foten. Vilket "själv" ska hon vara? Det rädda självet som ger vika för in blyghet? Är det "hon själv" isf?

(blyghet var bara ett exempel, menar inte att ts är det)


   
SvaraCitera

zIGGE:

du är dig själv

Definiera tack. Finns inget "själv" av de slutsatser jag kommit fram till, man är olika beroende på vem man umgås med.

Att säga "var dig själv" när det uppenbarligen inte fungerar är som att skjuta sig själv i foten. Vilket "själv" ska hon vara? Det rädda självet som ger vika för in blyghet? Är det "hon själv" isf?

(blyghet var bara ett exempel, menar inte att ts är det)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du har inte någon diagnos eller så?

Nej, hur så?

Tickstart:

hade tänkt säja att prova snacka med killar ist, de är lättare/roligare att umgås med

precis!

yin1211:

Investering

bra ord

Luie:

Var en bra kompis så börjar dina vänner lita på dig och är en bra kompis tillbaks

har inga vänner

Tickstart:

oavsett hur bra vänner en kille och en tjej är så kommer killen alltid ha sex i sina baktankar

Såna killar vill jag inte vara vän med. Det finns killar som kan vara vän med en tjej utan att tänka på sex. Det är såna jag vill va med. Det blir inte automatiskt så att en tjej och en kille inte kan vara vänner för att de är olika kön. Dessutom vill jag inte uppleva någon killgemenskap eftersom jag är tjej [crazy] Jag vill vara med en kille som inte är så killig om man säger så.


   
SvaraCitera
zIGGE

Varför skriver alla jävla troll exakt likadant?

Blir fan tråkigt.

Menar personen som citerade mig.


   
SvaraCitera
zIGGE

dansanattenlång:

har inga vänner

du är dig själv. OCH BEHANDLA ANDRA SOM DU VILL BLI BEHANDLAD.

Vissa passar man inte med, men med andra gör man.

Finns inget annat sätt än att vara rent ut ärlig genom handlingar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

du är dig själv.

as sonson said..

zIGGE:

OCH BEHANDLA ANDRA SOM DU VILL BLI BEHANDLAD.

Det gör jag, men jag kommer aldrig någon nära ändå.

zIGGE:

Vissa passar man inte med, men med andra gör man.

Jag tycks inte passa med någon alls. Fast jag står väl ivägen för mig själv..

sonson:

blyghet var bara ett exempel, menar inte att ts är det)

det är jag faktiskt. inte extremt men mer än vad som är bra tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luie:

Haha kul att vi är flera tjejer som tror att vi passar bäst med killar, som säkert därför passar bra med varann också!

jaa, alltså jag och min tjejkompis diskuterade sist vi var med varandra hur mycket enklare det är att umgås med killar :d


   
SvaraCitera
zIGGE

dansanattenlång:

as sonson said..

"as sonson said..", på riktigt? as sonson said.."?

Vad har HÄNT med alla bra troll..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Hittils i mitt liv har jag bara haft ytliga relationer med folk som jag inte ens har VELAT umgås med.. :/ Har bara gjort det för jag inte ville vara ensam. Men jag har tänkt mycket att jag hellre hade varit ensam än att umgås med dom.

Jag hade också en massa sådana vänner förut, eller vet inte ens om jag kan kalla dem för vänner. Det finns nog många som bara har sådana kontakter.


   
SvaraCitera

dansanattenlång:

såna som man verkligen kan prata med, om i princip allt.

jag har en vän som jag kan prata om allt med, men alla mina vänner vet att jag ställer up om dom behöver något.


   
SvaraCitera