Aviseringar
Rensa alla

Hur får man smalare lår?


Ämnesstartare

Hejsan! Jag är en tjej som är 13 år som ska fylla 14 i år. Jag är 158 cm lång och väger 54. Jag tycker det är ganska mycket men, jag har breda stora lår och jätte smal mage. Jag har breda höfter också. Finns det ett sätt att få dom att bli smalare? Jag är den ända i klassen med breda lår och breda höfter. Snälla skriv tips tack! Jag svarar fort!


   
Citera
Ämnesetiketter

du är normalviktig, och för ung för att banta och grejer, du växer fortfarande <3 du behöver inte bli smalare 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

För det första är markerade höfter sjukt snyggt. För det andra går det inte att punktförbränna. För det tredje ska du vara stolt över hur du ser ut, för det är din look som gör dig unik. Jobba på självkänslan, inte låren! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för att ni svarade så snabbt! Här jag bor finns det ett par skogar som man kan springa på/i. Kan man få smalare lår av att springa eller powerwalka? Glad


   
SvaraCitera

time:
För det första är markerade höfter sjukt snyggt. För det andra går det inte att punktförbränna. För det tredje ska du vara stolt över hur du ser ut, för det är din look som gör dig unik. Jobba på självkänslan, inte låren! 

+10


   
SvaraCitera

du behöver absolut inte gå ner i vikt:) det är farligt att börja träna för man blir helt galen efter ett tag. Om du börjar med att springa/gå så borde omkretsen på låren minska, men då är det stor risk att du börjar störa dig på nått annat på din kropp som du vill träna...
Alla duger som de är!:)


   
SvaraCitera

du väger som du ska och om du säger att du har platt mage ska inget behöva göras. det är väldigt fint , du ska vara nöjd! 


   
SvaraCitera

är det här allt som blir så dör jaaaaag 


   
SvaraCitera

sarab00: Kan man få smalare lår av att springa eller powerwalka?

Du kan inte punktförbränna (dvs. tvinga kroppen att förbränna fett från en viss del av kroppen) utan tränar du så pass mycket att kroppen behöver ta på fettreserverna så kommer det inte bara tas från dina lår utan från hela kroppen. Detta kommer antagligen innebära att för att du skall bli nöjd så kommer du behöva träna dig så smal att det är farlig och det skall du absolut inte göra. 

Alla har olika kroppsform, vissa har jättesmala lår och vissa har lite större. Många killar tycker att det är snyggt med lite kurvor, så det är absolut ingen nackdel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli:
är det här allt som blir så dör jaaaaag 

vad menar du?


   
SvaraCitera

sarab00: vad menar du?

att livet måste bestå av mer än sånt här, bara det. Varken mer eller mindre, utan bara det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Du kan inte punktförbränna (dvs. tvinga kroppen att förbränna fett från en viss del av kroppen) utan tränar du så pass mycket att kroppen behöver ta på fettreserverna så kommer det inte bara tas från dina lår utan från hela kroppen. Detta kommer antagligen innebära att för att du skall bli nöjd så kommer du behöva träna dig så smal att det är farlig och det skall du absolut inte göra. 

Alla har olika kroppsform, vissa har jättesmala lår och vissa har lite större. Många killar tycker att det är snyggt med lite kurvor, så det är absolut ingen nackdel. 

Det här med fettreserverna. Det är väl det fett som kan 'brännas' bort va? 


   
SvaraCitera

Kanske inte är ett gap du vill ha men det är samma sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Kanske inte är ett gap du vill ha men det är samma sak

nääe, det är inte 'gap' jag vill ha utan, jag har smala lår om jag inte hade fett. Det är fettet vid mina lår jag vill ta bort. Och det är det jag söker svar till 🙂


   
SvaraCitera
Kudhos

sarab00:

nääe, det är inte 'gap' jag vill ha utan, jag har smala lår om jag inte hade fett. Det är fettet vid mina lår jag vill ta bort. Och det är det jag söker svar till 🙂

Nu vet vi ju inte hur din kropp är byggd. Men fett bränns jämnt över hela kroppen. Och fett lagras ojämnt över hela kroppen. Vissa har allt sitt fett på magen, andra på magen och låren, vissa bara låren, vissa över hela kroppen. Vill du bli smalare så vet du nog själv hur man gör, men titta noga på din kropp och se ifall den är sån som har fettet lagrat låren. För isåfall så kommer du inte riktigt kunna göra något åt det förutom att acceptera din kropp. Du kan bygga muskler genom träning. Men det kommer ej göra låren märkvärdigt smalare. 


   
SvaraCitera