Aviseringar
Rensa alla

Hur får ni det att fungera?


EGER
 EGER
Ämnesstartare

Hur får du dina dagliga rutiner att fungera? 
Har sjuka problem med självdisciplin och går ibland inte utanför dörren på en vecka. Detta resulterar i att jag ofta ligger efter i skolan och allt som innebär med att vara människa. 

Ge mig tips på att få livet att fungera strukturerat.


   
Citera

Det stavas självdisciplin.


   
SvaraCitera

EGER: dagliga rutiner

gör dem varje dag no exceptions. om jag börjar lata mig så faller allt och jag måste börja om från början.


   
SvaraCitera
EGER
 EGER
Ämnesstartare

Försökt!
Har ett schema med alla grejer jag ska göra när jag vaknar sånt som, Borsta tänderna, Äta osv 
Av någon anledning fakkar det alltid upp sig efter ett tag. Har som inget att kliva upp till. Visa dagar pallar jag inte då ingenting känns värt att göra.


   
SvaraCitera
EGER
 EGER
Ämnesstartare

Skentrevlig:

gör dem varje dag no exceptions. om jag börjar lata mig så faller allt och jag måste börja om från början.

Vad är det som gör att du orkar hålla ut?


   
SvaraCitera
Kudhos

Självdisciplin kommer inte till en, det är något du lär dig. Du får helt enkelt tvinga dig själv. Oavsett "vad du har att vakna till".


   
SvaraCitera

EGER: Vad är det som gör att du orkar hålla ut?

för jag har sett andra sidan av myntet. Jag har skitit i allt och fått erfara vart det leder. fuck no. aldrig igen. Jag vet vart jag vill och försöker bli lite bättre varje dag. Du hade inte gjort den här tråden om inte du velat samma sak. Hitta det som fungerar för dig och ha inte för bråttom. Tålamod. Det tog år innan jag hittade ngt som fungerade för mig


   
SvaraCitera

har aldrig lyckats, rutiner är fett uttråkande. 


   
SvaraCitera

Har mycket starka rutiner, tricket är att inte tänka, bara kör på automatik.
Klockan fem varje vardagsmorgon ringer mitt larm, larmet står för långt bort för att slå av det så jag måste stiga upp direkt. Sedan belysningen och kaffemaskinen schemalagt via ett centralt styrsystem, det hjälper också med rutinernaRodnar


   
SvaraCitera
Correh

Ställ klockan tidigt, kasta dig upp i duschen, käka bra frukost (själv trycker jag i mig en liter egenkomponerad supersmoothie) och sen har hela dagen öppnat sig!
Rutin på morgonen är sjukt viktigt tror jag.


   
SvaraCitera

får inte heller det till att fungera, vet knappt inte ens vad det är för dag 


   
SvaraCitera

aristoteles: larmet står för långt bort för att slå av det så jag måste stiga upp direkt. Sedan belysningen och kaffemaskinen schemalagt via ett centralt styrsystem, det hjälper också med rutinerna

This. Timers är min vän.


   
SvaraCitera