Aviseringar
Rensa alla

Hur farligt är det här?


Ämnesstartare

(!)WARNING:
Lead pellets: Contains a chemical known to the State of California to cause cancer and birth defects (or other reproductive harm). Do not inhale dust or put pellets in mouth. Wash hands after handling.

Min 15-åriga bror har haft flera skott i munnen och aldrig tvättat händerna efter han har använt de. Han upptäckte denna text idag. Det står på baksidan, men han hade hällt över skotten till en annan burk och upptäckte varningstexten först idag.

Hur farligt kan detta vara egentligen? [shake]


   
Citera

så farligt så man får cancer typ [rolleyes]


   
SvaraCitera

damn he's fuckt


   
SvaraCitera

försök kontakta tillverkarna och be om mer information


   
SvaraCitera

Kontakta läkare eller en kemist kanske..


   
SvaraCitera

tror varningstexten finns av en anledning. verkar han bli hängig, ring giftinformationscentralen [smile]


   
SvaraCitera

blyförgiftning har ingen dött av tidigare[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

tror varningstexten finns av en anledning. verkar han bli hängig, ring giftinformationscentralen [smile]

Han är inte alls hängig, men han säger att han har haft en knöl bakom ena bröstvårtan ett tag, men bröstcancer är väldigt ovanligt för killar har för mig att det är 5 % av alla som drabbas. Sen så är det ännu ovanligare bland unga.

Kan det inte vara så att de försöker få det att låta farligare än vad det är?


   
SvaraCitera

Maverin:

har för mig att det är 5 % av alla som drabbas

5% låter ganska vanligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

5% låter ganska vanligt?

Menar att det är 5 % av de drabbade, formulerade meningen dåligt.


   
SvaraCitera

Maverin:

Menar att det är 5 % av de drabbade, formulerade meningen dåligt.

som drabbats av vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

som drabbats av vad?

Killar, bröstcancer. [smile]

Ja behöver nog inga fler för min bror sa nyligen att det var flera månader sen han hade kommit i kontakt med skotten. Tack för de flesta svaren.


   
SvaraCitera

Du visste inte att tungmetaller var farliga? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Du visste inte att tungmetaller var farliga? [tired]

Det beror ju på vilken mängd man får i sig, en människa kan faktiskt äta allting och även dö av allting, det är mängden som avgör. Det är ju inte så att min bror käkar skott till frukost, han hade de i munnen medan han sköt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Totalt ofarligt att ha några blyskott i munnen under tiden som man skjuter lite. Jag har då inte fått några komplikationer av blyskott eller av att ha svalt blyhagel.


   
SvaraCitera