Aviseringar
Rensa alla

Hur fick du din bostad?


Ämnesstartare

Söker just nu mest andrahanskontrakt då det inte går så bra på de offentliga bostadsköerna (stått nästan 4 år nu ändå).

Hur fick du din bostad? Hur stor är chansen när man får ett i andra hand, att det blir ens egen sen? Är det värt att ta ett kontrakt på sisådär 3 månader?


   
Citera

jag stod i kö...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jag stod i kö...


   
SvaraCitera

Nickeloadian:

Hur fick du din bostad?

Kompisar fråga om jag ville flytta in.

Nickeloadian:

Hur stor är chansen när man får ett i andra hand, att det blir ens egen sen?

Beror helt på stad. I Lund är alla bostadschanser nära noll om du inte är rik eller kan få ett studentrum. Enda chansen är att ha polare att flytta ihop med typ.


   
SvaraCitera

Nickeloadian:

Hur fick du din bostad?

Särade på benen.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jag stod i kö...


   
SvaraCitera

att skaffa en hyresrätt i stockholm verkar vara lite som att skaffa en bil i sovjetunionen, antingen får man stå i kö i åratal tills man är gammal grå, eller måste man känna någon svartmäklare eller nån i den styrande partiet, fyfan.


   
SvaraCitera

Nickeloadian:

att det blir ens egen sen?

är nog ganska liten, eftersom att folk som hyr ut i andra hand ist för att flytta ut, oftast gör det för att de vill ha tillbaks den sen[cute]


   
SvaraCitera

Köpte ett tält.


   
SvaraCitera

rådjursögon


   
SvaraCitera

Direktbokning.


   
SvaraCitera

Studentrum i andrahand, hjälp från en vän. Fast jag hade räknat med att jag skulle få hitta något själv, så jag letade väldigt mycket efter annonser på t.ex. kvalster.se.

Nickeloadian:

Hur fick du din bostad? Hur stor är chansen när man får ett i andra hand, att det blir ens egen sen? Är det värt att ta ett kontrakt på sisådär 3 månader?

Det beror helt på vart du vill bo och vem du lyckas hitta hos. 3 månader? Ska du plugga eller jobba? Beror ju helt på om du är benägen att flytta runt, eller om du är tvungen att hitta bostad osv.


   
SvaraCitera

blocket


   
SvaraCitera

Lounge fact:

blocket


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

jag stod i kö...

[no-no] mamma stod i kö!


   
SvaraCitera