Aviseringar
Rensa alla

Hur fixar man relativt höga betyg i årskurs åtta?


Ämnesstartare

Vill först och främst berätta att mitt komma tecken inte funkar. Och texten kommer därför bli något särskriven...

Som sagt "hur fixat man relativt höga betyg i årskurs åtta?

Har för någon vecka sedan börjat i årskurs åtta. Känner en väldigt stor press för att inte misslyckas. Trots detta är jag en mycket god lyssnare och hade i princip de högsta omdömena i årskurs sju.
På skolan har vi bestämda platsr i klassrummet och jag själv har hamnat bland de människor som ligger längst ned i min lista på att sitta med.
De människorna är båda störiga pratiga och kan i princip ingenting! Vilket jag utsättts för då vi ska ha grupparbeten. Altså får vi ingenting gjort.
Försöker med största sannolikhet att ta kommandot. Men dom verkar inte vilja lyssna eller visar något intresse.
Trots att jag redan har suttit vid skolbänken i 4 (långa) skoldagar nu. Känner jag att jag klarar INTE av att sitta på denna plats längre. Får ångest om kvällarna innan jag ska sova. Som om det står IG stämplat i pannan på mig...
Har pratat med läraren förra veckan och svaret blev "Bra att du säger det. Vi ändrar inga platser inom nästa vecka"
Helgen kom och förväntansfull gick jag idag (måndag) till skolan. Inte hade dom bytt platser!
Hade verkligen sett fram emot åttan och har haft en mycket positiv tanke omkring att börja i skolan igen efter sommarlovet. "I år händer det. Nu bygger jag en bro till hur min framtid ska se ut. Och banne mig att jag ska klara det"
Kan inte ljuga om att jag har släppt någon tår eller två.

Hur tycker ni jag ska göra?
Har funderat på att tjata i princip varje dag tills jag får byta plats. Anser att allt kommer bli mycket bättre då. Har dock glömt att säga något hela 3 dagar. Imorgon får jag ta och berätta.

Kom gärna med seriösa svar. Tack.


   
Citera
Ämnesstartare

en plats i klassrummetspelar ju inte så stor roll
och du bygger inte någon bro till din framrtid heller.
inte i åttan. chilla och ta de lugnt nu i åttan, de blir värre sen


   
SvaraCitera

Jag antar att ni byter förr eller senare?

Bara vänta till ni byter igen, du får inte IG på någon veckas okoncentration det kan jag lova dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grundskolebetygen spelar ingen roll[zzz] Kolla up hur många poäng du behöver för att komma in där du vill å sikta på det. Bara dumt att stressa upp sig[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo förstår att ni svarar att det inte betyder så jävla mycket med betygen i åttan osv. Också att jag inte ska stressa upp mig.
Skulle själv sagt så till någon annan. Tyvär är jag expert på att stressa upp mig.[n]


   
SvaraCitera

Bara ta det lugnt och lägg ifrån dig skolböckerna. Brukar jag göra, allt för ofta visserligen..


   
SvaraCitera

Läs kraven för MVG för dina kurser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man fuskar, alternativt pluggar.. Helt klart fuskar man! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Positivt besked allihopa! Läraren berättade att jag ska få byta plats. PUH. Skål då[cheers]


   
SvaraCitera

Du det är cool lugnt.

Första terminen chillade jag överdrivet hoppade över lite vad jag ville och vad jag kände för..
165 poäng blev det, andra terminen blev jag lite seriösare men inte överdrivet och inte ens i närheten av seriös faktiskt, men höjde mig till 205 poäng!

Första terminen i 9an blev jag väll normal seriös 235 poäng blev det..

Andra terminen när det var nationella i diverse olika saker så satsade jag på det då det i stort sett kunde höja mig från g i matte till vg genom att skriva vg på matte provet!

Skrev iaf mvg på alla och fick ihop 270 poäng, ändå var jag inte seriös då poängen räckte gott och väll till linjen jag skulle in på (205 poäng) krävdes tror jag!

Så spelar poängen på högstadiet ingen roll se bara till att komma in på linjen :)!


   
SvaraCitera

Det är jättesvårt att klara åttan...


   
SvaraCitera

Sluta skyll på dom du sitter med, det är endast du som påverkar vilka betyg du får.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Det är jättesvårt att klara åttan...


   
SvaraCitera