Forumet - Hur fixar man turbo till sin bil?

Hur fixar man turbo till sin bil?

3874 0 31

Spana också in:

aaa liKcsååm dÅ vaaaaHH asså tyPp kåmMa me vÄrsta pHeta turboBilen va o trO man ä nåTt vahhh[badgrin]

Edit: Med tanke på att ditt körkort är rykande färskt så kanske du skulle ta och skaffa dig ännu mer trafikvett/erfarenhet innan du börjar tänka på sådana här grejor. Jag m.fl vill knappast ha våra liv förstörda pga att du med din lilla penis måste ha en bil med turbo för att känna dig accepterad.[rolleyes]
fredda:

turbo skulle nog ge lite, men fan inte värt pengarna och besväret =P


Själva turbogrejen är nog för att bilen är ganska seg, och personligen behöver jag inte en ny bil.

Dessutom så har jag en kusin som sa att han kunde fixa det åt mig, så det ända jag tänkte mest på var att chippa den efter turbon har monterats [smile], då blir det ju bäst effekt enligt dem på BSR.

Tanken att jag skulle montera själv kom inte [smile]
fredda:

Det finns nog inte en kotte som monterar en turbo i en stackars 1,6a =P

Och sen ska du regbesikta den me turbo också, e också ett problem i sig


Vilka jävla nötter ni är då, klart som fan man turbokonverterar en 1,6 motor?

När Bmw körde F1 förr i tiden körde de med en fyrcylindrig motor på runt 2 liter, och de klämde ut 1000hk..

Så volymen spelar ingen roll, så länge man har ett passande Turboagg. Och sen är de faktiskt itne så jävla svårt att kovertera, det du i det stora hela behöver är ;

Turbo
Grenrör
Bränslesystem
Intercooler och tryckrör
ombyggt avgassystem och sen lite små tjafs..

sen att Golf motorn itne gillar särskilt mycket ladd är jhu en annan femma.
drahelvete:

Vilka jävla nötter ni är då, klart som fan man turbokonverterar


undrar vem som är en stor jävla nöt här? man får inte sätta på turbo på en bilmotor som inte fanns med turbo! du får dock byta motor till en som fanns med turbo! men man FÅR INTE turbo konventera! om du tror du har rätt kan du sätta dig ner och ringa te sbp så berättar dom samma sak för dig!

dock så kan man skruva på och av turbon varje år innan besiktning men eftersom du inte verkar hajj på bilar så blire nog mest jobbigt för dig[smile]
drahelvete:

När Bmw körde F1 förr i tiden körde de med en fyrcylindrig motor på runt 2 liter, och de klämde ut 1000hk..


vänta va?!?!?!?!

bmw körde en turbomotor på 1,5l som låg på 1500hästar

sen tror jag inte det är lönt att bygga turbo på en helt vanlig svensson bil utan några som helst amitioner för fordon eller racing eller liknande.
finns många som kör turbo på mindre motorer men dom flesta som bygger tvångsmatade motorer kan ju en del om det också.

MITT TIPS TILL DIG ÄR, LÄS PÅ OLIKA FORUM OCH FRÅGA INTE EN MASSA STRUNT FRÅN BÖRJAN UTAN LÄÄÄÄÄÄS BARA FRÅN BÖRJAN, ANNARS KOMMER DU BLI STÄMPLAD SOM ja nånting
Skit i att trimma den! Alls. Du vinner INGENTING ur en så liten skitmotor och du kommer inte genom besiktningen heller utan att skruva i och ur turbon varje gång (vilket du inte verkar kunna ett enda dugg om). När du har turbo så måste du veta en massa om hur en motor ens fungerar, låt bli en turbomotor! Sen så måste du byta olja oftare.
Ställ dig själv följande fråga: Är det värt att lägga ut ca: 5-7papp (förutsatt att du köper beg) på en bil som är framhjulsdriven (tråkig) och ändå inte kommer bli särskillt snabb? Som dessutom måste skruvas med inför varje besiktning? Chip kostar ca 2-5 tusen och ger knappt 5hk med 98 oktanigt i tanken = Sjukt ovärt.

Alltså:

Börja med att lära dig köra först. Lagom till att du lärt dig så har du råd med en BIL. Sen kan du fundera på att trimma i efterhand (om du nu gör ett dåligt köp eller tröttnar)