Aviseringar
Rensa alla

hur flår man egentligen en gurka?


Ämnesstartare

jag hatar plastfilm. särskilt hatar jag den sega varianten som vanligen klär en köpegurka:

42tf.png

hur får jag enklast bort den? pluspoäng för snabbast metod och kreativa lösningar.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

kniva den på längden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skär alltid av så mkt av toppen jag ska ha på mina mackor, sen kan man bara runka bak den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bit


   
SvaraCitera
mynona

Klipp av toppen på plasten med sax, stick ned ena halvan av saxens skärblad i hålet längs gurkan, klipp reva i plasten, dra av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sticker bara ner kniven sen sliter jag upp tar den i munnen biter och spottar ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använd tändare 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som mynona skrev


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: kniva den på längden

hela gurkan, eller bara plasten?

Mahalageasca:
jag skär alltid av så mkt av toppen jag ska ha på mina mackor, sen kan man bara runka bak den.

detta är min minst bästa (och enda) metod. du får minuspoäng som är lika dum som jag.

mynona: Klipp av toppen på plasten med sax, stick ned ena halvan av saxens skärblad i hålet längs gurkan, klipp reva i plasten, dra av

det lät som en bra idé, bortsett från att jag upptäckte att jag inte hade någon sax med tillräckligt tunna blad för att inte komma till skada för gurkskinnet i processen. nästa!

Birger: använd tändare 😀

ska testas. misstänker att jag kommer behöva sanera lite ytföroreningar efteråt, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA: hela gurkan, eller bara plasten?

plasten och så det blir ett litet skärsår i gurkan, det är snyggt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA: ska testas. misstänker att jag kommer behöva sanera lite ytföroreningar efteråt, dock.

mm. har ej prövat själv. men det känns som en rätt tillfredställande metod om man verkligen inte tycker om plasten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

birger: gurkplast brinner inte så bra. skulle behöva en eldkastare för att hinna flå alla de gurkor min mamma har köpt. men det luktade ganska gott efteråt: grillad squash och stearinljus.

ennie: plasten och så det blir ett litet skärsår i gurkan, det är snyggt

nej! jag hatar skärsåret. blir ledsen i själen varje gång det händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA: nej! jag hatar skärsåret. blir ledsen i själen varje gång det händer.

skärp dej gu,rker är gjorda av plast dem har ingen själl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA: birger: gurkplast brinner inte så bra. skulle behöva en eldkastare för att hinna flå alla de gurkor min mamma har köpt. men det luktade ganska gott efteråt: grillad squash och stearinljus.

synd. tänkte att det skulle smälta rätt lätt 🙁

om du har tillräckligt stor mun kanske du kan skala den så som man skalar kablar:
för in en bit i munnen, bit tag lite mjukt (så att du bara får med plasten och inte biter fast i gurkan), dra ut grönsaken.

då kanske plasten lossnar.

fast jag brukar använda kniv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: skärp dej gu,rker är gjorda av plast dem har ingen själl.

skärp dej själv va, jag sa inget om att det skulle vara jobbigt för gurkan. men jag själv har svårt att greppa en fallos utan att känna att den utgör en förlängning av själen.


   
SvaraCitera