Aviseringar
Rensa alla

Hur förbereder/pluggar ni inför en tenta?


Ämnesstartare

Jag frågar detta då jag är verkligen inte alls så studievan så skulle vara kul att höra hur ni gör för att förbereda inför en kommande tenta? När börjar ni plugga? 1 vecka innan? Eller hur gör ni för att få så lyckat tenta som möjligt?


   
Citera
Ämnesstartare

Plugga regelbundet under kursen och börja repetera 2v. Innan tentan 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: repetera 2v. Innan tentan

med gamla tentor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man behöver knappt förbereda sig om man går på alla seminarium och föreläsningar, hänger med och antecknar. Är min uppfattning. Inte för att jag alltid gör det men fan vad mycket lättare det är att plugga när man gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

med gamla tentor?

Typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriv i facebook gruppen

det gör alla duktiga i min klass


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man pluggar inte innför tentor man pluggar för att lära sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: man pluggar inte innför tentor man pluggar för att lära sig.

där sa du det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
man pluggar inte innför tentor man pluggar för att lära sig.

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dagen innan är perfekt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

hahaha

Vad skratta du för??


   
SvaraCitera

beror på vad det är för kurs. på en del kurser räcker det att man närvarar på föreläsningarna. en del andra kräver att man kommer ihåg/lär sig mycket och förstår sammanhang.

jag försöker läsa i kurslitteraturen inför föreläsningarna under kursens gång även om jag är rätt dålig på det. sen kanske jag sitter någon vecka innan och går igenom alla målen, alla föreläsningar, antecknar, använder mycket färgpennor, gör egna minnesanteckningar, samlar information jag tror är relevant från alla tillgängliga källor osv.

sen gillar jag att stämma av med mina kompisar typ 1-2 dagar innan tentan och går igenom allt så man inte missat något.

df rqp:
skriv i facebook gruppen

det gör alla duktiga i min klass

Hjärta


   
SvaraCitera