Aviseringar
Rensa alla

Hur förklara för frisören?


Ämnesstartare

Jag har ett jävla problem att uttrycka mig hur jag vill ha håret hos frisören och det blir sällan som jag tänkt mig. Just nu har ja ganska långt och tjockt hår som är överdrivet jobbigt att fixa till. Så jag har tagit beslutet att klippa mig såfort jag får pengar.

Hade tänkt mig att ha håret i stil med Kevin från idol. Hur förklarar jag det för frisören?

Denna frisyren jag snackar om.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Fiasco:

Hade tänkt mig att ha håret i stil med Kevin från idol. Hur förklarar jag det för frisören?

ta med en bild? [tard]


   
SvaraCitera

ne, ta inte med bild. det brukar inte bli som du vill.
frisörer är inte så bra som man tror.

om frisören inte har sett han som har frisyren på idol
så vet inte frisören hur frisyren ser ut från alla håll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis, så hur beskriver jag frisyren på bästa möjliga sätt? Givetvis så tar jag med bild också, så frisören har ett humm om vad jag försöker förklara.


   
SvaraCitera

fjasko


   
SvaraCitera

stygg:

ta med en bild? [tard]

Det allra bästa tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade samma problem, eller ja, det blev aldrig som jag ville ha det så jag tog med en bild och då kan man ju bara inte göra fel [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiasco:

Precis, så hur beskriver jag frisyren på bästa möjliga sätt?

men du kan ju inte säga så mycket som inte redan syns på bilden. ta med bilder på honom i flera vinklar eller på fler personer med samma/liknande frisyr och berätta vad det är du tycker är snyggt med den, men försök inte förklara för mycket så slipper du kanske "kulturkrockar" där frisören tolkar saker på frisörvis och inte som vanligt folk.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera