Aviseringar
Rensa alla

Hur förtränger man något?


Ämnesstartare

stoerttard:

HUR FAN FÖRTRÄNGER MAN? Någon som gjort det någon gång och kan berätta hur man går till väga? Skulle vara evigt tacksam!

Kanske borde du ta itu med det en gång för alla istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terapi. så tidigt som möjligt


   
SvaraCitera

Lilla Lady:

alkohol.

Knarko:

man glömmer det för stunden men inte i längden
så nej 🙂

om man ens har sån tur!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bästa är att gå till någon psykolog elr nåt så du kan bearbeta det du vart med om så du kan komma över det, då slipper du förtränga skiten. det funkar inte att hålla på och förtränga skiten i längden, tro mig.


   
SvaraCitera

Förtränga är verkligen inte bra, tro mig, idioten som inte minns sin egna barndom. När man förtränger något så blir det som att det sjunker in i en och förändrar en som person varesig man vill eller inte.
Och om sen något eller någon som påminner en om det så blir allting ett enormt kaos och alla jobbiga känslorna kommer tillbaka och det är som om man står där igen, de gånger någon har berättat något som jag förträngt för mig så kan jag inte fatta att det faktist har hänt, kan inte heller hantera det.
Försök hitta någon som du känner att du kan anförtro dig åt, främling eller vän eller skriv det någonstans helt anonymt men läs inte svaren de flesta kan komma att vara av den grymmaste mest idiotiska sorten. Bara se till att få det ut ur systemet det är de ända sättet att verkligen glömma och låta det vara glömt och en vacker dag gå vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det har aldrig hänt, det hände aldrig, det har ALDRIG hänt hahahhah det hände inte va? hände det?! neej, e du dum eller! det hände inte 😀
det har aldrig hänt, det hände aldrig, det har ALDRIG hänt hahahhah det hände inte va? hände det?! neej, e du dum eller! det hände inte 😀
det har aldrig hänt, det hände aldrig, det har ALDRIG hänt hahahhah det hände inte va? hände det?! neej, e du dum eller! det hände inte 😀
det har aldrig hänt, det hände aldrig, det har ALDRIG hänt hahahhah det hände inte va? hände det?! neej, e du dum eller! det hände inte 😀
det har aldrig hänt, det hände aldrig, det har ALDRIG hänt hahahhah det hände inte va? hände det?! neej, e du dum eller! det hände inte 😀

Det fungerar för många gånger. Ljug så mycket att du själv tror på det men lägg på minnet att ärlighet varar längst (kombinera dock ej detta med att leka lögnare) - du fattar om du lider av intelligens.
Kram 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du mår dåligt över det och tänker mycket på det, så är det bara bra. Du behöver bearbeta det. Bättre att göra det än att förtränga det och låta det bubbla upp senare i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoerttard:

HUR FAN FÖRTRÄNGER MAN? Någon som gjort det någon gång och kan berätta hur man går till väga?

Men man kan inte förtränga något medvetet. Och de som har förträngt något kommer ju inte ihåg vad de förträngt, så de kan ju inte ge dej någon guide.

Att förtränga något är inte bättre, då kanske du plötsligt tex får hjärtklappning i vissa situationer men du förstår inte varför.

Ett sammanhängande minne är ju lite lättare att bearbeta.
Antingen det, lr så distraherar du dej med annat så du inte får tid att tänka oönskade tankar.
Kan rekomendera Tetris, ju snabbare dessto bättre.


   
SvaraCitera