Aviseringar
Rensa alla

Hur funkar det?


Toyboy_troy:

Men hur får man tvillingar då? Om man bara kan ha ett barn i magen som du säger

Enäggstvillingar får man om ett embryo delar sig i två bitar innan embryot består av mer än åtta celler.

Tvåäggstvillingar blir det om två ägg befruktas av två spermier.

Idatjejen1:

kan två tjejer bli gravida tillsammans eller, utan någon kille

Det är rätt knepigt och har aldrig inträffat tror jag. Det borde i teorin dock vara möjligt, då allt DNA som behövs för att skapa ett foster finns i könscellerna hos kvinnan. Någon pillig läkare kanske skulle kunna fixa något...Galen Det ska tilläggas att man med denna metod bara kan få flickfoster, eftersom kvinnor saknar y-kromosomer.


   
SvaraCitera

Idatjejen1:

Nej kära du, det är ditt fel! Det är du som sovit på lektionerna! Du är anledningen till varför folk får smärtor i magen, patetiskt. Låna en bok! Herregud. 

I dagens samhälle så prioriteras inte sexualkunskap så mycket som det borde. Under mina 3 år i högstadiet så har vi haft en lektion om sexualkunskap. Och där fick vi i princip bara säga olika namn för penis, vagina och sådana saker. Och hur man har sex, vilket dom allra flesta redan vet. Så att skylla på att hon sovit på lektionerna anser jag inte är en vettig anledning till att trådskaparen inte kan svaret. 
Om man får mer sexualkunskap i gymnasiet har jag ingen aning om. Dock så skulle jag knappast tro det. 

Toyboy_troy:

Så man kan allså inte bli gravid flera gånger alls? Betyder det qt livmodern bara kan användas en gång eller vadå?De ör hennes val att välja barnet och jag stödjer henne fult ut. Har oxå unga föräldrar. Min mamma är bara 31 och min pappa är 33 år och dom har klarat av mig galant. Självklart har dom köpt sprit till mig ibland men det ör dör att dom älskar mig så mycket. Tack för ditt svar iaf och jag hoppas att du kan svara mer på min fråga i detta inlägg

Beroende på hur gammal du är, så är det väl ganska ansvarslöst av ens föräldrar att ge dig sprit? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

I dagens samhälle så prioriteras inte sexualkunskap så mycket som det borde. Under mina 3 år i högstadiet så har vi haft en lektion om sexualkunskap. Och där fick vi i princip bara säga olika namn för penis, vagina och sådana saker. Och hur man har sex, vilket dom allra flesta redan vet. Så att skylla på att hon sovit på lektionerna anser jag inte är en vettig anledning till att trådskaparen inte kan svaret. 
Om man får mer sexualkunskap i gymnasiet har jag ingen aning om. Dock så skulle jag knappast tro det. 

Beroende på hur gammal du är, så är det väl ganska ansvarslöst av ens föräldrar att ge dig sprit? 

Tack för att nägon håller med mig iaffff då jag liksom dig inte haft fler än nägon enstaka undervisning om sex. För att svara på din fundering  om alkohol så spela det ingen stor roll för jg har alltid killar som kan ta hand om mig. Har äldre killkompisar som jag alltid kan sova över hos och som ställer upp för mig. 


   
SvaraCitera

Toyboy_troy:

Tack för att nägon håller med mig iaffff då jag liksom dig inte haft fler än nägon enstaka undervisning om sex. För att svara på din fundering  om alkohol så spela det ingen stor roll för jg har alltid killar som kan ta hand om mig. Har äldre killkompisar som jag alltid kan sova över hos och som ställer upp för mig. 

Tumme upp.
Vet inte om jag kan kalla det kärlek att ge droger till någon ändå men aa. 
Om du har folk att sova hos anser jag inte är så relevant, det relevanta är om du tex är 13 år och får alkohol av dina föräldrar osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 15 och det ör visst kärlek! Mina föräldrar älskar mig! Skrev om killarna just eftersom ni ska veta att jag alltid är i trygga händer. 

rogernw:

Tumme upp.
Vet inte om jag kan kalla det kärlek att ge droger till någon ändå men aa. 
Om du har folk att sova hos anser jag inte är så relevant, det relevanta är om du tex är 13 år och får alkohol av dina föräldrar osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

kons_magar.png

Den där bilden verkar inte ha nägot med graviditet o göra?


   
SvaraCitera

Toyboy_troy:
Jag är 15 och det ör visst kärlek! Mina föräldrar älskar mig! Skrev om killarna just eftersom ni ska veta att jag alltid är i trygga händer. 

Om kärlek för er är detta så ska jag inte lägga mig i. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Om kärlek för er är detta så ska jag inte lägga mig i. 

Du bryr sig för mycket om mig sluta 


   
SvaraCitera

Toyboy_troy:

Du bryr sig för mycket om mig sluta 

Okej?


   
SvaraCitera