Aviseringar
Rensa alla

hur funkar mix board's och sound card's ???


Ämnesstartare

jag undrar hur soundcard och mixboard fungerar.

om jag har förstått det rätt så är sound card som en länk som man först kopplar in sladden till valfritt instrument (så som en synt eller en gitarr) och sedan kopplar in en annan sladd på andra sidan som leder in i datorn(extra fråga:går det endast att använda detta på an Mac eller går det med en vanlig PC med?)där man har någon form av musikprogram där man kan spela in olika tracks och mixa dem.

en mixboard värkar fungera likadant bara att man kopplar in många instrument och amper i den och kan sedan mixa ljudet direkt med hjälp av lådan.

då till min urfråga, jag har kollat runt på nätet efter ett sound card och hittat ett par men jag vill inte köpa en innan jag är säker på vad det värkligen är för nått(och jag menar den typen som man använder för att spela in musik på inte det som redan är inbyggt i datorn).

och kan ni tipsa om några mix och inspelnings program som är billiga(helst gratis)


   
Citera

miks båård's och 'savndkäåårådsds'''ä''


   
SvaraCitera

[crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Jag har ett externt ljudkort från Tascam, och det funkar ungefär som du säger ja.

PronouncePurple:

extra fråga:går det endast att använda detta på an Mac eller går det med en vanlig PC med?)

Jag har Windows Vista och det funkar... Bara ljudkortet är kompatibelt så.
Ett bra inspelningsprogram är ju Cubase. Vet inte dock om det klassas som billigt [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

extrafråga: vad är det för skillnad på ett ljudkort,mixoard eller kasettportastudio?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera