Aviseringar
Rensa alla

Hur funkar paypal?


Ämnesstartare

Ska sälja min dator och köparen vill betala med paypal, har inte kollat närmare på det och hoppas nån kan förklara lite snabbt hur det går till och om det är säkert. Tack på förhand.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

google is your friend
sök bara på '' paypal '' så finner du nog lite svar
förhoppningsvis [zzz]


   
SvaraCitera
Åtta

Tja, du gör ett konto på paypal (förutsatt att du är 18 eller äldre), kopplar ditt kontokort till ditt paypal-konto och sedan är det bara för personen att föra över pengarna till paypal, varpå du kan föra över dem till ditt bankkonto.

Det är lika säkert som om personen skulle sätta in pengarna direkt på din bank (vilket du kanske kan föreslå som ett alternativ), men troligtvis tar paypal ut en viss procent på de pengar som förs över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

men troligtvis tar paypal ut en viss procent på de pengar som förs över.

jaha, för jag fudnerade på om det var nån skillnad. Jag avsäger mig skyldigheten att lämna pengar tillbaka om posten schabblar bort datorn på vägen och sparar kvittot på att jag lämnat in paketet på posten så ingen människa kommer och försöker få pengar tillbaka men sitter med min lilla data hemma och försöker blåsa mig. Är det så det går till? Aldrig sålt något mer än en moped, men det var irl, inte postat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värsta med paypal är att dom kan ta tillbaka pengarna väldigt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera