Aviseringar
Rensa alla

Hur gamla va ni?


Ämnesstartare

Hur gamla var ni när ni kom in i puberteten?


   
Citera

12-13.


   
SvaraCitera

får väl se..[blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

får väl se..[blush]

[love]


   
SvaraCitera

jag har inte någon riktigt koll. hur vet en säkert?
förmodligen i tio/elvaårsåldern.


   
SvaraCitera
höna

aw[blush]

ontopiiic va typ sist av alla, nästan. 14 typ


   
SvaraCitera

vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske lite konstig fråga men eftersom att jag bara ver 8-9 år undrar man vad det normala e...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag var oxå 9 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur tyckte du att det var? Det jobbigaste för mig var att mina kompisar ställde en massa frågor och att de var så omogna i jämförelse. De flest av dem e fortfarande ganska omogna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick ju min mens när jag var 9, så jag tyckte det var det värsta speciellt på gympan när alla dom andra tjejerna kom med omogna kommentarer och sånt sen fick jag ju bröst före alla andra tjejer i klasses så tillslut bara för dom sa massa saker böt jag om inne på toaletten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud, stackars dig! Själv fick jag min mens när jag var 10. Jag är ju bara tretton så jag får fortfarande höra ganska många omogna kommentarer. I fyran snackade min bästis bakom ryggen på mig hela tiden. Det fick mig att inse att jag inte var som dom över huvud taget. Då började jag träffa nya kompisar. De flesta typ två år äldre. Men ärligt talat tycker de flesta att det e töntigt att hänga med någon som är två år yngre. Nu för tiden umgås jag bara med en av dem. Jag har haft jätte tur som har världens bästa syster som alltid fick mig att bli på bättre humör. Jag blev också mobbad en del. Jättejobbigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det tycker är jobbigast nu är att jag växte så in i helvete att min hud inte hann med. Jag har och kommer alltid att ha gigantiska "ärr" över hela min rygg och lver höfterna.


   
SvaraCitera

detvetjagmenintedu:

Jag har och kommer alltid att ha gigantiska "ärr" över hela min rygg och lver höfterna.

Bristningar. I princip alla tjejer och kvinnor har dem. De kommer att blekna med tiden. Smörj in dem så går det litelite fortare.

ont tror nog att många räknar pre pubertet nu kanske
fick nog mens när jag var 14. ja. om det nu är då man räknar att puberteten börjar.
minns det som det vore igår. var arg innan. det gick nog ut över min styvkusin.
så ironiskt att jag fick mens för någon timme sedan och sedan skriver om mens nu.


   
SvaraCitera

skulle precis fylla 12 när jag fick mens första gången. så där nånstans antagligen.


   
SvaraCitera