Aviseringar
Rensa alla

Hur gammal kan man vara när man börjar i en ny sport?


Ämnesstartare

 Jag är en tjej på 14 år som vill börja spela badminton eller pingis. Jag är inte helt oerfaren men jag är såklart inte lika bra som dom som spelat i flera år. Jag undra om man kan vara så gammal när man börja i en nu sport? Brukar det finnas grupper för nybörjare? 


   
Citera

Började med en sport när jag var 17 och blev riktigt bra


   
SvaraCitera

Det spelar ingen roll hur gammal man är men det är ju bra att börja när man är ung.
Det blir ju lite sent at börja spela tennis när man är 60bast och aldrig har spelat tennis 😉

Man kan börja spela tennis när man är 8 eller 32år gammal t.ex. men det är bra om man har en okej kondition och man måste springa mycket.
Jag spelade för ett tag sen med skolan, det var mycket roligt!

Jag är 17år nu men fyller 18 nu i vinter (om du undrar och inte vet).

Lycka till med Tennisen nu Tjejen, gå for it! Cool


   
SvaraCitera

Man kan ju börja när man är 80 om man känner för det. Dock brukar väl eliten börja när de är väldigt unga men skit i det.


   
SvaraCitera

Det finns nybörjargrupper i varje sport oavsett hur gammal man är. Du behöver inte oroa dig för det. Leta upp en klubb och fråga de om de har nybörjargrupper.


   
SvaraCitera

Allt äldre än 4...


   
SvaraCitera

När som helst. Ta för dig. Det brukar finnas nybörjargrupper, men annars brukar man dela upp träningen i början så att alla får träna med varandra.

Jag började själv spela bordtennis från det att jag var tretton år. Nu har jag dock slutat.


   
SvaraCitera

Börja för fasen! Vill typ säga det till mig själv också, men ärligt. Försök skita i vad folks tycker och testa bara. 


   
SvaraCitera