Aviseringar
Rensa alla

Hur gammal var du har när du dödat ett djur eller smådjur av elakhet?


Ämnesstartare

Och varför? Annat än att bara vilja döda den...Är du tjej eller kille?


   
Citera
Ämnesetiketter

Har aldrig gjort det.
Bara dödat småkryp för att de stört mig...

Är kanske tjej, kanske kille.


   
SvaraCitera

Dödade ett gäng grodyngel en gång, men det var inte med flit. Jag trodde att det räckte med att mata dem med fiskmat..
Annars typ, spindar och getingar under glas. Hela tiden. Och harkrankar. Jag är alltid obarmhärtigt snabbt framme med en hoprullad tidning.
Jag kanske dödade mina fiskar också. De bara dog, varenda jag köpte. Men gjorde som de sa i djuraffären..


   
SvaraCitera

Har ej gjort något sådant


   
SvaraCitera

Minns ej.


   
SvaraCitera

Körde på mördarsniglar som yngre. Blev nog ledsen.
(Normala barn känner empati)


   
SvaraCitera

Alla var ju på myrorna på lekis, men det är väl det.

Har dåligt samvete för det.. [sad]


   
SvaraCitera

Jag mördade ett bi med tennisboll för att jag helt enkelt ville se det dö. Jag kanske var 5-6, jag var en as som barn.


   
SvaraCitera

Aldrig gjort det. Men jag funderade på det en gång efter våran katt hade tagit in en mus och lämnat den svårt skadad. Jag tänkte att det skulle vara mer barmhärtigt att låta den somna in än att låta den lida. Men jag kunde inte förmå mig att göra det, släpte ut den i skogen. [sad]


   
SvaraCitera

minns att en kille jag bodde med på elevhem gafflade getingar (alltså spetsade dem med en gaffel) och sedan midrace dem till döds.

blev jättearg på honom.
okej om inte småbarn förstår bättre, men är man 16-17 så borda man fan kunna tänka längre än så.


   
SvaraCitera

har aldrig dödat för dödandets skull


   
SvaraCitera

när vi grillar använder vi ett spett typ för att krossa kolen med när den har brunnit ett tag liksom, om ni fatta??

det spettet brukade jag hålla i elden eller glöden tills det var jättevarmt (notera BRUKADE, alltså när jag var typ 12)

sen hittade jag maskar som jag brände med spettet så dom vred sig i pain [blush][blush][blush][blush] det tyckte jag var skoj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

sen hittade jag maskar som jag brände med spettet så dom vred sig i pain [blush][blush][blush][blush] det tyckte jag var skoj

Och hur gammal är du? Gör du nåt liknande nu?


   
SvaraCitera

hetingson:

Och hur gammal är du? Gör du nåt liknande nu?

är typ 20......... nej jag gör inte sånt nu[crazy]


   
SvaraCitera
zIGGE

Var ganska gammal, hade inget behov av att döda kryp alls. Men kommer ihåg att den första insekten jag var direkt ansvarig för dens död var en spindel jag fick spasm-ryck på.


   
SvaraCitera