Aviseringar
Rensa alla

Hur går det för erat UF-företag ?


Ämnesstartare

Hej!

Vad gör erat UF-företag och hur går det för er?

Själv gör jag och mina polare halsband som man får ha valfri textgravyr på, och dessa kallar vi steeltags (bild nedan).

Det har faktiskt gått ganska bra gör oss, här är våra meriter såhär långt:

- Finalister bästa affärsplan i Dalarna (10 utav 144)
- Utsedda till Ludvikas 3:e bästa UF-företag (kvalificerade för tävling i dalamästerskapen i UF)
- Vinnare av bästa reklamfilmsmanus i Dalarna. Pris: inspelning av manuset tillsammans med SB Media. Reklamfilmen ska senare spelas upp i TV4 Dalarna

Nu satsar vi stenhårt på att vinna tävlingen för bästa webbsida och hoppas även på att vinna bästa reklamfilm i hela Sverige . Ni får gärna ta en titt på webbsidan och säga vad ni tycker om den, alternativt ge några tips om vad man skulle kunna förbättra. Glöm inte att motivera !
Hemside adress: www.steeltag.se.

Men nu till era företag, vad sysslar ni med, hur går det och vad satsar ni på i framtiden [smile] ?

100_0850 - Kopia.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Dom där var ganska okej faktiskt. Kanske ska köpa en 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

twix51:

Ni får gärna ta en titt på webbsidan och säga vad ni tycker om den

Beställ-modulen får ni allt fixa till utseendet på, inte mycket att hänga i granen. Sen spara miniatyrer av alla bilder som ni förminskar istället. Bilderna mår inte bra utav att förminskas i webbläsaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

It's a pity that you only can have 12 letters on each line


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såg ju inte helt fel ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det ingen mer här som driver ett UF-företag ? :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Beställ-modulen får ni allt fixa till utseendet på, inte mycket att hänga i granen. Sen spara miniatyrer av alla bilder som ni förminskar istället. Bilderna mår inte bra utav att förminskas i webbläsaren.

Jag håller med dig att beställningsmodulen inte ser så bra ut. Kan tänka mig att den kan skrämma iväg en del kunder också. Så vi ska nog försöka styla den iaf. Det handlar ju tyvärr inte bara om att saker ska fungera nuförtiden, det måste vara snyggt också :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt företag publicerade en drinkbok, men tryckeriet var cp så det blev bara 8 exemplar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hobzii:

Mitt företag publicerade en drinkbok, men tryckeriet var cp så det blev bara 8 exemplar.

Haha jaha, smart idé .

Har själv vart med om att massa leverantörer strulat. vanliga företag tar inte ett UF-företag seriöst har jag märkt. Att driva ett UF-företag är som att driva ett företag på dagisnivå enligt mig ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UF är den tråkigaste skit jag någonsin varit med om.


   
SvaraCitera

Är nyfiken.. vad händer med företaget efteråt? Är det som ett skolarbete som man sen bara lägger ner? Eller kan man fortsätta med det efter skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MondayMorning:

Är nyfiken.. vad händer med företaget efteråt? Är det som ett skolarbete som man sen bara lägger ner? Eller kan man fortsätta med det efter skolan?

Man måste lägga ner det eftersom det ingår i kursen att starta, driva och lägga ner ett företag. Men man kan starta det lika snabbt efteråt när man har gjort detta. Finns många UF-företag som kört vidare genom att göra så.


   
SvaraCitera

twix51:

Nu satsar vi stenhårt på att vinna tävlingen för bästa webbsida och hoppas även på att vinna bästa reklamfilm i hela Sverige . Ni får gärna ta en titt på webbsidan och säga vad ni tycker om den, alternativt ge några tips om vad man skulle kunna förbättra. Glöm inte att motivera !

§5. Det är inte tillåtet för vare sig privatpersoner eller företag att annonsera eller göra reklam för vare sig föremål, tjänster eller kontakter på sajten, vare sig i forumet, i bloggen, i chatten eller liknande. Vid sådan förseelse kan Ungdomar.se att yrka på skadestånd.

Hmmmmmmm....[rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag är med i Steeltag. Ville bara säga det.

Nej, men min personliga åsikt om UF är också att det är lite dagisnivå på det hela. Lite jobbigt när olika leverantörer inte tar en seriöst m.m. Men trots detta så lär man sig någonting , så det tackar och bockar jag för! [bigcheers]

Kom igen nu alla Unga företagare - skriv och berätta om ditt företag som du driver eller har drivit! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser väl okej ut. Websidan, däremot, riktigt ful och störande.


   
SvaraCitera