Aviseringar
Rensa alla

Hur går jag ner i vikt?


Lenny
Ämnesstartare

Som rubriken lyder! HJÄLP! 
Jag har sedan 2009 haft problem med min övervikt och försök alla dieter och vissa ohälsosamma medel för att kunna gå ner i vikt, men har aldrig lyckats, bra något ynka kilo här och där möjligtvis men inte mer. Ja, jag har lätt att gå upp i vikt också, såklart! Det enda som jag har gått ner i vikt på var när jag hade min studentvecka + Bråvallafestivalen, då åt jag ingen mat, jag drack bara alkohol i ca 11 dagar i sträck .. 
Men har också funderat på om jag ska operera magsäcken. Är det någon här som har gjort det och kan ge mig mer information? Vad kostar det? Hur gör man? osv .. 


   
Citera

Dedikation och självdisciplin är det viktigaste. Lägg upp en hälsosam diet (som ger dig alla viktiga näringsämnen men inte för mycket kalorier) och ett träningsschema (börja enkelt). Det viktigaste är dock hälsan och att du inte skadar dig själv på ett eller annat sätt när du försöker uppnå ditt mål.


   
SvaraCitera
reben

Hej! Det är svårt att över internet bedöma om någon verkligen behöver gå ner i vikt av medicinska skäl, och vi på Ungdomar.se vill inte uppmuntra till bantning, speciellt inte när det gäller unga människor som växer, det är viktigt att äta ordentligt för att kunna utvecklas normalt!

Vi råder dig därför att ta kontakt med en läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning, och hjälp om det behövs!

Bästa sättet att komma i kontakt med en sådan är att ringa sjukvårdsupplysningen på nummer 1177. Du kan också kontakta din närmaste ungdomsmottagning så hjälper de dig att hitta rätt!


   
SvaraCitera

Lchf skulle jag säga. Det är ingen diet, det är en kost och maten är supergod och efter ett tag kommer socker smaka blä. Ofta väldigt bra resultat. Orkar intw förklara mer nu


   
SvaraCitera